Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2012. április 25. 13:19 - kmaate

Iceland, slap-slap

Na, tényleg megjártuk Izlandot (Anitát külön üdvözlöm, állítólag olvassa:).

Az idő remek volt, 8 fok árnyékban, de árnyék nem volt, mert Izlandon nincs fa. Van viszont vízesés, gejzír, hegy, völgy, törésvonal, vulkáni hamu, lávamező, moha, gleccser és magas árak. Az utolsó kivételével élvezetesek.

A program pont elég volt az 5 napra, több meg nem is kell. Bejártuk Reykjavíkot töviről hegyire, én személy szerint még külön felfedeztem a nem belvárosi részeket is. Voltam a legnyommerebb állatkertbe, amit láttam, komolyan az Abonyi állatpark ráver, pedig annál kisebbet talán még nem láttam, na, kb. Margit-szigeteki állatkertnyi, annyi, hogy van fóka, meg kecske meg disznó, és ezzel le is fedtem az állatok nagy részét.

Napoztam mohán fekve, bújtam vízesés mögé, másztam hegyet és gleccsert is. Vízesés felülről, alulról, mellülről, mögülről, mind megvolt.

Arany-háromszög és Dél-Izland csodái valamint főváros felfedezés volt nagyrészt, szóval észak kimaradt, a többi égtáj meg nem említésre méltó.

Hát ennyi, hétvégén irány Szlovénia:)

UPDATE: a hivatalos program, amiben városnevek is vannak:)

1.       nap, április 19., csütörtök

Elutazás reggel Budapestről közvetlen repülőjárattal Reykjavíkba. Transzfer a repülőtérről, majd reykjavíki városnézés: Perlan, Hallgrímskirkja (templom jó kilátással a fővárosra), Nemzeti Múzeum, Dómkirkja (katedrális), Altingi (Parlament), Rádhus (Városháza). A szállás elfoglalása Reykjavíkban.

 

2.       nap, április 20., péntek

Egész napos kirándulás az Arany Háromszögbe. Megnézzük a Kerid vulkánt, a Skálholti templomot, mely a középkorban az izlandi egyház székhelye volt, a Gejzírt, a világ egyik leglátványosabbjának tartott Gullfoss-vízesést, valamint a Thingvellir Nemzeti Parkot, ahol a világ legelső parlamentjét tartották 930-ban (!). A hely további érdekessége, hogy itt jól megfigyelhető az Európa és Amerika közötti geológiai törésvonal.

 

3.       nap, április 21., szombat

Dél-Izland természeti csodái (csoportos fakultatív program, magyar idegenvezetéssel): Seljalandsfoss vízesés, Sólheimajökull gleccser, Skógafoss vízesés és a víki lávahomokos tengerpart

 

4.       nap, április 22., vasárnap

hajózás és bálnales a Reykjavíki-öbölben

 

5.       nap, április 23., hétfő

Reggel szabadidő Reykjavíkban, majd buszra szállunk és felkeressük a kénes fortyogóiról ismert krýsuvíki geotermikus területet. Délután fürdés a Kék Lagúnában. A fekete lávaföldek között húzódó, természetesen meleg tó (37-39 fokos) vize gőzölög, felejthetetlen élményt biztosítva (fürdőruhát és törülközőt hozzunk magunkkal!). Fürdés után transzfer a repülőtérre. Elutazás Budapestre közvetlen járattal. Érkezés az éjszakai órákban.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr294472640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása