Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2023. május 17. 09:42 - kmaate

Spanyol kiegészítés

Mivel a Mexikó-út spanyol véget ért volna, ha a British Airways nem szórakozik, ellenben kifizettek rendesen, így meg tudtam valósítani. Persze nem volt egyszerű, hisz Sevillába már nem jár repülő március végétől, Bilbaóba meg nem is járt. De azért kiokoskodtam, hogy Málaga-ból vissza lehet olcsón repülni, és az majdnem Sevilla, odafelé, meg, hogy ne legyen duplikáció megállok Madridban, ahol amúgy sincs semmi, így nem baj, ha rövid az idő.

0. nap.

Normál munka után ki Ferihegyre és este 8 körülre már ott is voltam. Sikerült is vennem egy napijegyet a metróra, hogy a 24 órámra kiteljen, természetesen másnap már nem volt érvényes, szóval csak lehúzás volt. Sikerült egy koleszban foglalnom szállást viszonylag jó helyen az utolsó pillanatban és bár alig lehetett bejelentkezni és elég lelakott kis szoba volt gondoltam megteszi. Mindez tartott addig, amíg éjjel el nem szabadult a pokol és hajnali 2-ig üvöltő zene, többszáz fiatal spanyol ordibálása, üvegek dobálása és minden adott háttérzajt a papír vékony szobafalak pici zajszűrése nélkül is. Remek volt. Hajnali 6-kor meg már keltek és ment a további zajongás.

1. nap - Madrid

Reggel gondoltam megvárom a híres neves reggelit, ami egy croassan volt meg egy kakaó, de a semminél jobb. Rá pár perccel le is léptem a reggel még üres Madridba. Előbb az egyiptomi templomhoz mentem majd egy még nagyobb parkban, ahol a Crystal Palace volt, sajnos még zárva meg full üresen, pedig pár hete még egy érdekes kiállítás volt benne, ami miatt kerültem. De mindegy, park, park. Eztán a gyaloghídas parkba mentem, azon át is keltem majd mivel még mindig volt idő ezért irány az Állatkert. Itt főleg panda és hangyászbaby meg akvárium az ami érdekes volt, majd mert még mindig volt időm, így még egy park belefért, ami a reptér fele volt. Sajnos vagy 40 percig nem találtam a bejáratát, már majdnem feladtam, de még egy utolsó körre elmentem és meglett, ahogy a szentély is belül. 1img_20230429_153959_1.jpgEztán irány a reptér, majd irány Bilbao, ott irány egy közeli város és lett vagy 22 óra, mire a fogadóba értem. Ez legalább csendes volt, ha más előnye nem is volt. 25k lépés, rettentő fárasztó nap.

2. nap - Bilbao
A hegyek között egy völgyben, ködös reggelen keltem Guenes-ben, gyors bebuszoztam Bilbaoba majd onnan villamossal egy vasúti pályaudvarhoz, ahol tudtam, hogy van egy szép mozaik. Majd vissza a Guggenheim-hez, ami még persze nem volt nyitva így kényelmesen körbe lehetett menni, meg fel a hídra. img_20230430_094451.jpgMajd mivel volt még időm a repülőig, így be is mentem a múzeumba, bár igazából nem sok érdekes dolog volt benne. Majd ki a reptérre és go Sevilla. Itt lecuccoltam a szálláson (ami még nem volt kész 16 után sem, merthát nem tudták, hogy mikor jövök, hisz csak kétszer írtam meg, meg amúgy is check in 15-től), majd sétáltam a gyárnegyedes környéken szerezni kaját, de vasárnap volt, így sok minden nem volt nyitva, de legalább megvolt a lépésszám.

3. nap - Seville

Itt szálltam át ősszel és akkor tudatosult bennem, hogy vannak itt érdekes dolgok pl. a Gomba és a Star Warsos forgatási helyszínes palota. Ez utóbbival kezdtem reggel, amikor még minden spanyol alszik, így tényleg kb 10 ember sétálgatott a hatalmas téren és palota árkádok alatt. Innen átsétáltam az Alcazarhoz, ami a top attraction itt úgy tűnik, mert még nyitás előtt vagy pár perccel utána odaértem, de rettentő hosszú sor fogadott. Ezt Marokkóban a melegben nem vártam ki, de igazából itt sok dolgom nem volt és az idő is megfelelő volt, mondom oké, nézzük meg mennyi. Lett 80 perc. Namost ez után sem jutottam be, merthogy ez csak jegy vételes sor volt, de egy időben csak limitált számú ember lehet benn, szóval 3 órával későbbre kaptam csak jegyet. Mondom jó. Akkor elmentem a Gomba kilátóhoz, ami egy érdekes építmény meg vissza és főleg egy zsákutcában ültem a hüsben és néztem furcsán a percenként arra járó, majd megforduló turistákra, hogy minek mennek zsákutcában. Aztán bejutottam, körbenéztem és amúgy szép, de ennyit nyilván nem ér.img_20230501_144301.jpg Eztán vissza a szállásra még némi fürdés és ennyi is volt a nap.

4. nap - Malága
Busszal mentem Malágába, kb 2 óra alatt, innen egyből ki a kikötőbe. Sajnos a múzeum, amit kinéztem magamnak persze pont kedden zárva volt, ahogy hétfőn az amfiteátrum Seville-ben. p1060219.jpgEttől még kisétáltam a stég végére, ahol egy Rubik-kocka "szobor" volt, plusz megnéztem, hogy fürdőznek 17 fokban a népek. Aztán kis kitérővel egy különleges autókat felvonultató múzeumhoz buszoztam, ami érdekes volt mégha rohanás is volt átmenni rajta. Aztán irány a reptér, irány Pest, irány haza és vége:)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr618119390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása