Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2022. június 10. 08:16 - kmaate

Leugrunk a Maldivra

Sokminden nem volt az elmúlt hónapokban, pár barátos társas meg április közepén egy Hans Zimmer koncert ami ismét remek volt, de a székek még mindig nem optimálisak és teljesen kiszámíthatatlanok, vagy 4 féle széket raknak le a küzdőtérre és nem ár alapján jobb és jobb, más van jobb és bal oldalt, szerintem épp, ami jut, de lehetett volna rosszabb is.

Mindenesetre mivel sikerült egy viszonylag jó áru jegyet vennem ilyen árfolyamoknál is és a Maldiv szigetek egy határeset volt, mert még nem olyan távoli repülésben, de ezzel együtt drágább és kevésbé változatos mint akár a szokásos Ázsia vagy Dél-Amerika, így egy hét fürdést irányoztam elő magamnak.

0. nap.

A repülő Bécsből ment, de Bécsbe is kivitt egy kisebb repülő, jó átszállási idő, sajnos maszk és a repülőn sikeres no szomszéd foglalás, így túlélhető volt a repülés első szakasza, ami éjjel zajlott, bár alvás nélkül.

1. nap.
Szóval olyan 8 felé értem Maléba. Innen speed boat-tal lehetett menni és mivel a legtöbb szigetre csak délután 3-kor indult, de a fő szigetem melletti szigetre 11-kor is így azt a szigetet közbeiktattam. Kivártam a 11-et az akkor durván párás melegnek tűnő nyitott várakozóhelyen majd másfél óra hajózás után megérkeztem Dhagethi szigetére. Itt már várt egy srác golfkocsival és elvitt a szállásra, kis frissítő majd megkaptam a luxusszobámat. Igazából már vendég nem is akadt, akkor ment el egy család a szomszédból amikor jöttem, de mással nem is találkoztam. Az ágyból kilátás a 20 méterre lévő tengerre, pálmafák, a fürdő nyitott tetejű.img_20220419_132546.jpg Kis pihenés majd kimentem a strandra, egyrészt szívességből kellett egy fotót készítenem egy ismeretlennek, majd magamnak sokat és bele a vízbe. Igazából nagyon kicsinek tűnő bikini beach volt és ott sem túl jó a víz alja, de első fürdésnek megtette. Este még vadásztam ételt naplementés fürdéssel egybekötve (sajnos nem túl extra egyik sem) és már vaksötétben, este 6-7 fele értem vissza a szállásra.

2. nap

Másnap reggel kimentem ugyanoda, csak most apály volt, több száz méterig be lehetett sétálni kvázi száraz lábbal, max 20 centis víz volt itt-ott, amúgy fehér korall-homok.img_20220419_053947.jpg Érdekes látvány volt. Azért fürödtem is kicsit, amennyire a víz engedte illetve bejártam a kis sziget lakott részét. Kora délután jött egy hajó, azzal átmentem Dhigurah-ra, de valamiért a szállás nem küldött embert, pedig több helyre megírtam, mikor jövök, na mindegy. Szóval 38 fokba még húzgáltam a böröndömet a porban az első szállásig. Ez a parton volt, de bár ez jól hangzik, egyrészt a vízben nem lehetett fürödni, mert Allah nem nézi jó szemmel, másrészt a part és a szoba között hiába volt 30 méter, oda még elfért egy út, amin azért mentek a motorok. De amúgy remek szállás volt, szintén kinti fürdős, elég tágas és itt is ágyból ráláttam a vízre. Délután azért itt is tovább sétáltam és rendes vízben fürödtem, de még itt sem volt tökéletes, köves, szúrós volt alul a part.

3. nap
Dhigurah arról híres, hogy egy marha hosszú sziget és vég strand van mindkét oldalon. Ez kb 2x4 km strandot jelent. És kb. ennyi gyaloglást is, ha el akarsz jutni a végére a sziget közepén végfutó utacskán. De hát ezért jöttem. Szóval reggeli után egyből útrakeltem papucsban át a dzsungelen. Ahol fedett a pálma ott bírható is volt, ahol csak a nap, ott kevésbé. Egy helyen megálltam félúton strandolni de bár kitűnő partszakasz volt, de hát továbbra sem ideális fürdésre a sekély víz, rossz alj párosítás. Végül kiértem a végére, ahol sand bank-be folytatódik, vagyis már nem volt mi takarjon a naptól, csak a fehér homoksáv, amin vég lehetett menni egy darabon. p1040805.jpgFürdés itt is, pár ember már volt is itt, pár fotó azt vissza az árnyékba. Visszafelé féluton jött egy bácsika a kis háromkereküjével kérdezte, hogy felugrok-e, mondom, hát, hogy a viharba nem, a végén kapott 5 dollárt de fél órával kevesebb melegben való séta. Délután még további fürdések, ha jól emlékszem itt már megtaláltam a megfelelőt, ahol elég mély is volt és az alja is elég jó volt.

 4. nap
Hogy történjen is valami a pihenésen kívül, plusz, hogy több féle szállást is kipróbáljak, ezen a szigeten három szállásom volt. Úgyhogy ezen a napon áthúztam a táskámat a másikhoz, ami kb. ott volt, ahol fürödni szoktam. Persze ott mondták, hogy az emberük most ment el értem, de hát ez van, miért nem szóltak? Na, mindegy. Ennél a szállásnál az volt a trükk, hogy kiadtak egy 4 szobás apartmant is, amin csak a szoba lett volna az enyém, minden más közös használatú, ami rém kellemetlen lett volna, de figyeltem, hogy nem foglalnak a másik három szobába, így az egész ház az enyém lett. Nagy volt, az ajtótól pár méterre fürödhető tengerrel és privát medencével. Ugyan a fickó vagy 3-4x bejött ezt azt szerelni, meg voltak kajás fennakadások és a vizeim egy részét is elzárta egy másik konyhába, de találtam mosógépet, úgyhogy futattam azt is, de a fő attrakció az volt, hogy volt saját medencém, így podcasteket hallgattam miközben áztam, nekem remek:)

5. nap
Bár a szobaárban nem lett volna benne, de azért adtak reggelit, ezért ott ebédeltem is, majd kb 200 métert mentem a következő szállásra, ami igazából azért lett választva, mert van jakuzzijuk. Ez már sajnos egy rendes szállodaszerűség volt, több emelet és ezzel együtt több vendég is, elég zajos volt, a szoba sem olyan nagy, mint eddig megszoktam, semmi extra. Felmentem a tetejére, ahonnan látszott az előző szállásom, tényleg szerintem oda tudtam volna dobni egy követ rá. A jakuzziban viszont nem volt víz. További, immár legális fürdés, este vihar és vége is a napnak.

6. nap

Úgy volt, hogy maradhatok a 14 órás hajómig, de aztán mondta a szállás, hogy mégsem, hagyjam el az épületet 11-ig. Mondom oké, de a hajó 2-kor jön. Na, mindegy, mivel amúgy sem volt 100%, hogy jön a hajó, a következő szigetnek írtam, hogy esetleg küldenének értem hajót és mondták, hogy persze, van az a pénz. Ami pont fele annyi volt, mintha ez a szállás vitt volna át.
Mondtam ezeknek, hogy akkor legalább jakuzzi, he. Mondták oké 10-r megvan, aztán, hogy majd 2-re, mondtam akkor már nem leszek itt, jó akkor talán 10-re. Lett is 10-re, de nyilván teljesen hideg. Ami teljesen jó is volt, mert 40 fokban inverz jakuzzizni jó:)

Szóval jött a másik sziget, Dhidhdhoo-ról az ember meg az öccse és átmentünk kb 10 perc alatt. Elég basic szállás volt, de hát ez az egyetlen szállás a szigeten és amikor az egyetlen másik vendégek épp búvárkodtak, akkor én voltam az egyetlen turista a szigeten, ami azért jó.
Kb. középen volt maga a szállás meg a falú és mindkét oldal felé pálmaerdő, de azért nem akkora, mint az előzőn. Ígyhát délután még megcsináltam egyik felé a túrát, aminek valószínű a fénypontja a közeli beach ahol rengeteg rák volt, amit eddig még csak minibe láttam, de ezek terebélyesek és sokan voltak és jöttek is közel, de az erdőben is nagyon vigyázni kellett, hogy ne lépjen rájuk az ember.p1050026.jpg

7. nap

Csak délután indultam vissza, így délelőttre maradt a sziget másik fele. Megint megnéztem a rákjaimat azt indutam a dzsungelbe. Semmi extra, viszont a sziget végén a legjobb part volt, amit eddig láttam. Megint apály volt, így nem volt nagy víz, belesétáltam, de aztán korallmezőkre leltem, rengeteg hallal, akik nagyon nem is zavartatták magukat, így csak álltam közöttük és néztem őket.img_20220424_094043.jpg
Visszaérve kiderült, hogy nem jó a bank elérése, így nem tudok kártyával fizetni, meg ramadam miatt nem is jön be a hajó, de gratisz visszavisznek Dhigurah-ra ahol átugrok a másik hajóra és ha megérkeztem majd talákozom a tesójával, akivel elmegyünk ATM-hez és megkapja a pénzét. Így is lett majd irány a szállás, ami teljesen lerobbant munkásszállás volt, de a célnak megfelelt, estétől reggelig kibírtam. Kétszer kimentem, hátha találok kaját, de ez nem sikerült aznap. Plusz megnéztem a közeli jedi templomot nappal és éjjel.

8. nap

Korán keltem, majd taxival ki a reptérre, majd sajnos már nem oly kényelmesen de repülővel Bécsbe. Mivel itt 5-6 órát kellett volna várni a csatlakozásra, így vonattal be Bécsbe ott kis Spar bevásárlás, majd kényelmesen vonattal a Keletibe és órákkal előbb otthon:)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr5217819499

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása