Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2024. február 20. 10:57 - kmaate

Jordan 24

Szóval az úgy volt, hogy túl olcsó volt a repjegy és túlságosan unatkoztam, így elmentem Jordániába, azt igazából nem tudom, hogy jól tettem-e.

1. nap

Munka utáni éjjeli repülés, 22:30-kor indultunk, minden rendben is volt, ajándék lounge belépő, üres sor a gépen, időben indulás. Amman leszállás. Lett volna, de köd volt. Megpróbálta kétszer, nem ment. Mondja, akkor egy közeli reptérre megyünk. Rengeteg van, nem is lenne vele baj. Azonban szerintük ez Sharm El Sheikh-ben volt, ami két országgal arrébb van. Itt közölték hajnali 4-kor, hogy hiába nem lesz köd, nem megyünk akkor sem, mert a pilótáknak pihenniük kell 10 órát. Ez sem lett volna még gond, 14-kor felszállás. 16-ra ki is írták. Persze jobb lett volna, ha buszt bérelnek és elindulunk, de hát ez van. Hotel, reggeli, próbáltam aludni, 13-kor kidobtak, de csak a lobbyig, egy óra várakozás, majd megkérdeztem mégis mikor jön a fuvar, ami 13-ra lett volna, ha most 14 van. Hát majd 17-kor, mert 21 után repülünk. Kaja zero, szóval egy 24 óra kimaradt kaja szinten, még jó, hogy egy kekszet vittem. Unatkozás, várakozás, elrepülés, éjfél után kikecmeregtem a reptérről egy napi alvás nélkül. Mivel a drága buszjegyem így kuka, viszont, ha nem akarom, hogy mindent bukjak, akkor le kell érnem Petrába még hajnalba, így drága taxival 3 órára Petrába mentem. Hideg szoba, 3 órás kóma.

2. nap

Szóval felkeltem 6-7 felé, gyors reggeli, majd irány Petra. Még épphogy jött fel a nap, fény nem sok volt, kicsit szeles és hideg is volt az idő, csak pár turista volt a parkban. Egy 2 km-es úttal kezdődik, ami félig a kanyonban van, ami remek és full csendes, legtöbb időben se előttem, se mögöttem nem látszott senki. Szóval elsétáltam a kincstárig, majd tovább pár sírig és színházig, de tovább nem mentem mert az már nem fért volna bele az időbe, onnan egy hosszabb szakaszt lett volna még a monostor. Innen vissza, akkor már jött a tömeg. img_20240208_084949.jpgEgyből pattantam is buszra és irány Wadi Rum. Itt egy sátram volt booking-on foglalva, illetve túrák félig megbeszélve, mert azért konkrétumot nem tudtam kiszedni az emberből sehogy. Megérkeztem, várt egy romos jeep, azzal nem a sátorhoz mentünk, hanem egy kis faluba, ahol a főboss lakott, bekisértek a nappaliba, ami full szőnyeg, és azon kellett ülni. itt mondta, hogy mondjam le szépen a szállást, mert ő a casht szereti és a túrákra is mondott jó magas árat, de hát egyedül voltam, így örülhettem, hogy csak majdnem duplája. Közben jött a kisfia késsel, a kislánya meg vitte a pénzt játszani, ő meg teázott a pizsijében. Aztán végre elvittek a táborba, ahol egyedül voltam. A sátor okés volt, bár az ablakon alig lehetett kilátni, elég koszos volt. Az lett megbeszélve, hogy mindkét túra másnap lesz, így aznap pihenhetek. Így is volt, még este elvittek vacsorázni, de teljesen feleslegesen. Egyrészt full para volt, hogy vaksötétben az előzőnél is rosszabb állapotú jeepel a sivatagban korzóztunk, semmi úton, túl hosszan béna kajáért, ami mellé még táncoltak is a férfiak. Vártam nagyon, hogy vége legyen.

3. nap

Szóval mára volt a két túra betervezve és összevonva, egyrészt Wadi Rum highlight, másrészt a forgatási helyszínek. 9 órás indulás 8 órás reggeli. A reggeli annyi volt, hogy kisétáltam a központi épületbe, ahol egy csávó aludt és ő csinált két kiflit, az egyiket valami sajtkrémmel a másikat valami édes vacakkal, szóval a felét megettem. A csávó közben kint cigizett. Gondoltam. Visszamentem a lezárt sátramba, elkezdtem pakolgatni, kerestem a visa papíromat, amit meg is leltem, de mintha nem úgy lett volna behajtva, ahogy hagytam. Alatta volt egy telefontartóba dugi pénzem 100 euró és 4 dollár. A két 50-esből azonban már csak 1 volt. Mondom hoppácska. Az ember a közelben volt, mondja, hogy 2 perc és jön a túra, mondom nagyszerű és mi van az 50 eurósommal köcsög. Hirtelen telefonálnia kellett és elment. 10 perc és jön vissza az 50 euróssal, hogy hát sorry. Fel nem fogom, hogy képzelik ezt, gondolom minden vendég pénztárcájából kivesznek ezt azt, úgyse tartja mindenki számon mennyi pénze volt. A 2 perc várakozás utána még egy óra volt, 10-kor jött az ember. Aztán elindult az 5-6 órás jeepelés és Wadi Rum tényleg jól nézett ki, sokszor megálltunk ezt azt fotozni, amíg a pilóta teázott a haverjaival, de igazából kb 5 szót, ha mondott, így konkrét forgatási helyszíneket nem lehetett beazonosítani, egyre mondta, hogy ez az Star Wars meg Martian, de hát az egy nagy terület volt. img_20240209_110411.jpgNem voltam igazán elégedett, meg hát rengeteg pénzbe került, meg a rablási történet is. A végén lerakott a Visitor Centernél, megvártam a buszt, azzal meg mentem Ammanba 4 órán keresztül. Itt még a taxis ember is rossz felé vitt, így kb 22 volt, mire a szállásra értem, de legalább ez normális szállás volt szinte végig, a taxit is csak később fizettem ki, de hát az is csapdának nézett ki, mint már minden.

4. nap

Reggel kimentem reggeliért, de igazából egy nagy boltban sem volt semmi péksütemény vagy kész szendvics, szóval maradt a joghurt, de nem baj. Majd ki taxival a buszállomásra és el egy 10 fős kompániával Jerash-ba. Ez egy viszonylag nagy területű romai rom, két színházzal, templommal, főtérrel, sok oszloppal, egy kellemes sétát megér. img_20240210_094801.jpgÉs ezzel vége is volt, ami engem érdekel, de sajnos még nem lehetett hazamenni. Előbb elvittek egy étterembe, ahol volt, aki evett drágán, a fele csoport meg kivárta, aztán elmentünk egy várhoz, ami amúgy teljesen érdektelen és ezer jobb várat láttam már, szóval be nem is mentem, de azért felmásztam a kapujáig, majd újabb várakozás, újabb hazabuszozás, újabb taxi, némi vacsora és fürdés medencében majd korán lefeküdtem, mert másnap 1-kor már kelni kellett és jött vissza a taxis barátom, aki megint bénázott egy csomót, de végülis elvitt a reptérre, kapott is jattot, amiért nagyon örült én meg időben felszálltam és reggel már otthon lehettem végre.

2023. december 22. 15:19 - kmaate

Az anyám Kenya

Utolsó utam Kenyába vezetett. Viszonylag furcsa választás, de egyrészt még nem voltam az igazi Afrikában, nem voltam az egyenlítőn túl és viszonylag olcsó és viszonylag nem olyan hosszú repülőút vezet oda jatleg nélkül. Persze nyilván lehetett volna Zanzibár vagy Namibia is, de erre jobb ajánlat volt.

0. nap

Kora reggel ki a reptérre, el Frankfurtba majd szerencsés lebeszélésnek hála jó helyen ülve problémamentesen Nairobiba éjszakára. Hosszú procedúra bejutni, majd zavaros beszédű Uber-es, fizetés nélküli tanukolás és máris a reptértől amúgy nem messze lévő hotelben. Semmi extra, éjfél után valamivel már alvás is.

1. nap

Reggel Uberrel a Nairobi Safari Walk nevű helyre mentem, ami egy gyalogos szafari hely, igazából állatkert. Jó séta volt, szabadon rengeteg pávián, egy kis víziló (nem szabadon) de igazából kevés állat. Volt egy külön rész, ami el volt kerítve, de bementem, mert tiltó tábla nem volt, ott erdős rész volt és elkerített állattartó hely nem, de egy kis őzféle és egy oduban élő szőrős kis állat azért akadt, így sokkal érdekesebb volt.p1060672.jpg

A közeli plázában szereztem némi joghurtot meg KFC-t és máris irány az első szálláshely, ami a Nemzeti Park mellett volt, de nem a város felé, hanem pont ellenkező irányba, szóval ide már csak földút vezetett, ráadásul rossz helyen is rakott le az Uber-es, szóval sétálhattam kicsit vidéken is. A szállás két kis kőház, nád tető, egyikben a konyha, másikban a többi hely, egy medence, ami jó hideg volt, de hát ha már ott van... És mellette a park. Kicsit kételkedtem, hogy valóban lehet-e látni állatokat, de végül tényleg rengeteg zsiráf, zebra, strucc volt amit a kertből lehetett nézni. Közben a valódi, utazásom végét és célját jelentő szafaris ember elkezdett kavarni, így a maradék 2-3 óra már stresszben és netes keresésekben, fenyegetésekben telt, de ez van.

2. nap

Mivel még a házigazda szolgája is azért befenyített, hogy nem fog értem jönni Uber reggel, ezért 4x annyiért hív majd ő nekem taxit, hívtam én taxit 2x annyiért. És jött is, elvitt a kis repülőtérre, aztán mondta, hogy nem tud visszaadni, majd elsétált a pénzemmel 40 percig és valamennyi visszajárót azért adott, még jó, hogy amúgy is ott kellett várnom. Aztán kis repülővel el Mombasába, ismét Uber és el a Haller Parkba, ami nem a VIII. kerbe van, hanem egy lecsapolt mocsár helyén Mombasa külsőn, óriásteknősökkel, krokodilokkal, vízilóval meg majmokkal, de igazából nagyobb volt, mintsem látványos és ha tényleg csak pár éves, akkor meglepően romos és elhagyatott is.p1060707.jpg Innen irány egy újabb supermarket feltankolni, de igazából csak ital meg joghurt, amit találtam. Majd nagy nehezen találtam még egy Uberest, aki csak kicsit drágábbért, de elvitt a távoli helyre, mint amit a program írt. A hely Vipingo-ban volt, a semmi közepén a parton. Útközben még felgyulladt kocsi mellett is elhaladtunk. Mindenesetre mondta, hogy ide tényleg nem jön Uber, szóval megszereztem az elérhetőségét másnapra. A szállás most egy világítótoronyban volt, ami mellett egy kis medence is volt, rálátással a tengerre. Illetve azt mondták 30 méterre van lejárat a tengerre, de igazából kb 15 perc séta, szép és teljesen elhagyatott part, ellenben víz alig, szóval nagyon nem lehetett vele mit kezdeni, de azért ha már délután 4-5 felé odaértem, ki kellett próbálni, ha más nem sétára. Délután még újabb szervezkedés a hülye szafaris emberrel majd az áram is elment. Az országban. 7 órára. Szóval no AC és a telefonba is alig szufla, de hát ez van.

3. nap

A tegnapi Uber-es scráccal lementem Diani Beach-re, megkerestem a szafaris embert, aki persze ismét egy teljesen új verziót mondott, mint eddig, tovább idegesítve, de végülis az eredeti dátumomra rakta, bár ugrott a szállás, ami igen extrás lett volna. Na, mindegy. Így mára is kellett szállás meg másnapra is. Így ma lett egy ismét mindentől távoli Airbnb medencével, de a medencéhez tartozó családdal is. Sok minden nem volt így a napban, pár medencézés (már délután volt mire odaértem), meg napnyugtára kimentem a partra, de elég durva környék volt és ott se hagytak békén, nyomatta egy srác az eladásához szükséges dumát.

4. nap
Délben átmentem a part menti szállodámba, ami már belváros, de hát úgysem nagyon lehetett elhagyni. Megnéztem az árapály időket és így a legnagyobb mélységben mentem ki, ami jó is volt, de semmi extra. Délután még pihentem kicsit, amit egy majom zavart meg, aki besurrant a picit nyitvahagyott teraszajtón, majd később, amikor ebédelni voltam, akkor elcsente az össszes teát meg cukrot, egészségére.

5. nap

Eljött végre a szafari napja. 6-kor volt az indulás, nyilván nem adtak reggelit, de e-mailben és személyesen és aláírt papírral rendeltem elviteles dobozt. Erről nem tudtak 5:45-kor, de hoznak 5 perc. Nem hoztak 6:10-ig, így bár mindenki másnak volt reggelije én éheztem estig, na, mindegy. Jött a jeep, meg egy német vallási csoport, akikkel utaztam végül, valamiért ők voltak az egyetlen németek, akik kb nem tudtak angolul, elég furcsa volt, de nem volt belőle gond.
Hosszú utazás után érkeztünk Tsavo East-re majd egyből ment is a game drive, vagyis mentünk a parkban és ha volt valami állat megálltuk lefotozni, közben a sofőr beszélt a többi sofőrrel és ha valami érdekes volt, akkor hajtott, mint a meszes. És hát míg az elején a jé 300 méterre van egy zsiráf fejéért is megálltunk, lassan a ah még 10 elefánt 20 méterre, ezért már nem állunk meg láttunk eleget szintre ment. De abszolút jó móka. p1060782.jpgDél körül a szállásra értünk, kaja mondjuk nem volt semmi ami ehető, de lecuccoltunk rövid pihenő és még egy kör szafari estig, egy valamivel jobb vacsora és sleep (vagy hát kavarás a szafaris emberrel, de mindegy).

6-7. nap

Szóval a sofőr semmit nem tudott, amit a szafaris emberrel beszéltem, de meg lett beszélve, hogy a reptéren rak le, viszont már délbe, ami nem jó, ha este 6:45-kor megy a gép, szóval foglaltam egy Airbnb-t, amir ígértek medencét meg minden. Semmi ilyen nem volt, net is elment, ezer fok és kosz. Nem biztos, hogy jobb volt, mintha egyből a reptérre mentem volna. De előtte persze még hajnalban újabb szafari. Este nagy viharban elrepültem Nairobiba majd pár óra múlva Frankfurt, a 45 perc elég volt, hogy átfussak és másnap délelőtt már Pesten.

2023. november 21. 11:45 - kmaate

A kutyák földjén

Úgy alakult, hogy még volt 4 nap szabadságom és egy ünnepi rövid hét és még egy csomó közjáték így elindultam Georgia-ba. Vagy Grúziába, kinek, mi, igazából a Georgia-t se szeretik.

1. nap

Kelés, ha egyáltalán aludtam, 2 felé, ki taxival a Deákra, drága bussszal a reptérre majd 3 óra múlva Kutaisiben leszállás. Ott ezeregy teendő a reptéren majd pattanás fel a buszra és irány Tbilisi, mert Kutaisi gagyi, be se megyünk. A busz még zsufoltabb, még kevesebb lábhely, mint a repülőn, új rekord ez. Csekély 4-5 óra és máris ott vagyok Tbilisiben. Bolt-tal a szállásra, kaja, pia, hideg jakuzzi.

2. nap

Ma volt az ideje Tbilisi felfedezésének. Reggel a cső alakú, amúgy nem használt épületnél kezdtem a Rykers parkban, ott sétálgattam a légbalon és furcsa híd közelében, majd jött az óváros és a ferde torony, világ legkisebb toronyórája. Kis séta után Bolt-tal felmentem a Mother of Georgiához, ami ilyen szabadság szobor a hegytetőn és remek kilátást kínál a városra. A hegy másik oldalán lesétáltam és kiderült van ott egy botanikus kert, némi vízeséssel meg minden. Amikor ez is megvolt, irány a Bank of Georgia épülete, ami egy brutlista, különleges épület, ellenben a rossz oldalán rakott le a taxi, körbe meg nem engedtek menni a biztonságiak, így nem a legjobb oldalról, de azért pár fotó készült. Következő állomás a volt archelogiai múzeum, ami regy remek épület, főleg belülről, ahova nem lehet bemenni, plusz egy furcsa kereszt a közelben. Ez eléggé kint volt a városból és a civilizációból, nem is jött értem taxi, így elkezdtem lesétálni főleg temetők között. Lent a városban már kaptam taxit, bár 16 perc volt, mire odaért. Irány a Chroncile of Georgia eztuán, ami egy még messzebb lévő dombtetőn található emlékmű, gondolom Georgia-nak illetve kinézetre olyan, mint Moria bányáinak oszlopai. Ez is megvolt, már irány vissza a szállásra, szokásos fürdéssel és pihenéssel zárva a napot.img_20231022_122041.jpg

3. nap

Ma a Szivárvány-dombok felé vettem utamat. Csoportos túra, nem voltunk sokan, még két magyar is akadt. A Szivárvány-dombság kb 2 óra távra van Tbilisitől, hogy ne full unalom legyen megálltunk egy tónál és nem álltunk meg egy szerintük érdekes, félig kihalt pásztor-falunál és már ott is voltunk. Rövid séta, igazából érdekes, de azért nyilván nem nagyon szivárványos. img_20231023_123316.jpgAztán volt a közelben még egy monostor azt is megnéztük. Én azt hittem, hogy az csak kitérő és aztán megyünk a fő monostorhoz, amire nagyon büszkék, de ez a kicsi volt csak. Igazából saját tempóm van, úgyhogy vagy 2 órát álltam a napon, de elég jó helyen és levegőben. Majd vissza a városba és a kettes szállásra, ahol persze épp nem működött a lift és kaptam egy ötödik emeleti szobát, jó volt.

4. nap

Ma ugyanúgy reggel bementem a városba ugyanahhoz a társasághoz, ezúttal Gori felé vettük az irányt egy kisbusszal. Első állomás, ami miatt jöttem is a barlangváros. img_20231024_112701.jpgElég érdekes volt, pont elég idővel és vezetéssel. A nap további része nem igazán érdekelt már. Elmentünk Goriba, ahol a többség drágán étkezett, én nem annyira, de nem is volt jó, majd a Sztalin múzeumban töltöttünk el a szükségesnél több időt, végül hazafelé két templomot néztünk meg, amik közepesen érdekesek voltak, de a szél elrabolta a sapkámat és már be is sötétedett, szóval inkább untam, mint jó volt. Késő este vissza a szállásra.

5. nap

A leghosszabb nap is eljött, legalábbis km-ben. Itt nekem a fő nevezetesség a Russian-Georgian Friendship monument volt, minden egyéb nem túl érdekes. Odafelé megálltunk egy víztározónál, ami szép volt, de két perc, egy mézesnél, ami a guide-nak pénz, aztán felmentünk valami magas hegyre, ami elég látványos volt, legnagyobb hegyek, amik megközelíthetőek. Aztán indultunk vissza, megnéztük a monumentet, aztán kajáltunk egy rossz csirkés burgert majd hazafelé még megálltunk egy újabb templomnál, de ott max a kiskutyák voltak érdekesek.img_20231025_145009.jpg Sötétben érkeztem ismét a 3. szállásra.

6. nap

Most csak ki kellett sétálni a bicikli szoborhoz és várni sokat, majd kiderült, hogy a mai programra csak a guide, még egy lány és én voltunk kíváncsiak. A lány meg már volt a Gori napról, szóval ekkora a túrizmus Tbilisiben. Kb. két óra kocsikázás után értünk a Kasslandra, ahol egy kanyon van, rajta üveg híd, annak közepén gyéműnt alakú kilátó, érdekes volt, de ennyi, vagy majdnem ennyi. img_20231026_124120.jpgMég a kanyonba is lejutottunk, ahol egy szép vízesés volt majd irány vissza a városba. Nem volt ez se rossz. Déluátn még kis fürdés, kaja, szóval semmi extra.

7-8. nap
Mivel szombaton délelőtt haza kellett már repülni, én meg a világ végén voltam, így ma vissza kellett menni Kutaisibe. A buszon kb. senki sem volt, nem úgy mint ide felé. Kutaisiben nincs semmi, így azt egy az egyben kihagytam, pár perc a szálláson (Hotel Continental viccből:) majd hívtam egy taxit és és a közeli félrom üdülővárosba mentem. Ez volt már teljesen elhagyatott is, meg remek üdülőváros is, most ott van egy csomó romos elhagyatott szálloda és fürdő és néhány működő is elég nagy területen parkos környezetben. Szóval itt tettem egy kellemes nagy sétát, tényleg jó romfürdők és szállodák voltak, volt egy ötcsillagos működő is, ahol be kellett menni, mintha vendég lenne az ember a díszes előtérbe, át egy hosszú folyosón, majd ült egy ajtó előtt egy georgiai lány mondani neki a jelszót és akkor beengedett az ajtó mögé, ahol viszont már romos volt a szálloda és Sztálin magán medencéjét lehetett megtekinteni.p1060644.jpg Érdekes volt az egész. Majd valahogy vissza, mire beesteledett és másnap haza, ez is megvolt:)

2023. október 03. 08:29 - kmaate

Sziklák, barlangok és kommunista UFO-k

Eljött a szülinapi miniutazás időpontja is, ami csak időpontjában nem jó, hogy az egészet gyomorideggel kelljen végcsinálni, de hát mindegy.

Bulgáriában már jó sok éve volt pár célpont, ami közös volt bennük, hogy mind távol van egymástól és mindentől, így kivitelezhetetlen. Aztán vagy lettek napi túrák, vagy régen is voltak csak nem voltam hajlandó érte fizetni annyit, most meg már mindegy, szóval összefogtam hármat és irány.

0. nap péntek

Még dolgozás, még utánam nyúlás, majd este el Szófiába, taxival a hotelbe, ami egy lyuk volt, nagyon körbe se tudtam fordulni, de végülis csak aludni kellett, így jó volt az éjjelre.

1. nap. UFO

Taxi a fő katedrálishoz reggel 6-ra majd irány a mikróbusszal és egy kis csoporttal keletre. Megálltunk egy semmire nem jó rózsa feldolgozó üzemnél, azzal elment pár óra, majd kaja, egy random templom mert közelben volt és ha már ott vagyunk és délután 4 felé értünk csak a célponthoz, ami a Buzludzha Monument, ami egy UFO alakú régi kommunista konferencia épület. Be nem lehet sajnos menni, de így is jól nézett ki, pláne, hogy leszállt a köd is, volt egy kis hangulata.img_20230916_155506.jpg
Kb 21-re vissza a szállásra és sleep.

2. nap Barlangok

Mivel szállást váltottam és ezt csak háromszor jeleztem a mai programosnak, így nyilván nem jött, telefon és aztán jött és ma csak két utas volt, szóval valamivel jobb és nem is volt 9 óra oda.

Három barlangot néztünk meg, az első is már hatalmas és nyitott barlang volt, a második egy zárt és hideg, a harmadik pedig az Expandebles 2-ből a még nagyobb nyitott barlang.img_20230917_100327.jpg Kajaszünet sem volt, de nem is volt vele nagyobb baj, 4-re már a szálláson voltunk, igazából problémamentes kis nap volt. Ja hazafelé még a Military History Museum-nál kidobott, hogy pár tankot meg repülőt megnézzek a kertjében, egynek az is jó.

3. nap. - Sziklavár
Elhagytam vége a szűkös kis hotelemet, hogy majd este nagyobbra váltok és újabb mikróbuszos túrára indultam ezúttal a Belograchik sziklaerődhöz. img_20230918_123512.jpgIde is hosszú út vezetett, át a hegyeken majd megérkeztünk a várhoz és sziklákhoz, ahol bár nem gondoltam volna, de megmásztam a többszáz lépcsőt, feljútottam a tetőre és tényleg szép látvány volt majd mentünk még egy szűk, mászkálós, színes fényekkel tarkított hideg barlangba, ami a legjobb zárt barlang volt a kis túra során. Itt még volt egy kötelező kajálás, de nem volt rossz, bár a gyomromat elrontotta. Visszafelé még dolgoztam kicsit a buszban, mert nélkülem áll a hivatal majd Sofiába még kis séta és irány az ötcsillagos hotelem. Ahol közölte a portás, meglátván, hogy magyar vagyok, hogy Orban Viktor a legnagyobb élő ember egy igazi hős és nem csaphattam meg, mert mégiscsak portás. És persze rosszúl is számlázott, mert nem egy top manager. Még fürödtem egy kicsit, megettem a mekis vacsimat és jócakát:)

4. nap - Lenin és barátai

több múzeum is lett volna mára, de a Katonai Történelmi múzeum nincs nyitva hétfő-kedden, ezért mentem arra vasárnap délután, így ma csak két hely mardt és délutáni repülés, szóval ráérős reggeli, fürdés, bepakolás. Aztán irány a Kommunista múzeum, ahol ugyan vég lehetett menni anélkül, hogy jegyet vettem volna, de azért a végén vettem és még pár posztert is meg tudtam nézni a szobrok mellett. Aztán a külvárosba taxiztam a Harangparkba, ahol sok-sok harang van, a nemzetektől, akik küldtek nekik, jopofa, de semmi extra, de nyugis hely. Aztán irány már a reptér, csomó várás, pontos indulás, pontos érkezés, pontos reptérei vonat elkapás, Sparban szülinapi bevásárlás és bumm. 2 órás MÁV késés, ideg, hideg és 22:20 helyett csak 1 után lefekvés. Rémes volt.

2023. szeptember 08. 05:41 - kmaate

Szaro Nick és Moni

Éves rendes görög utazásom célpontjánál első körben Moni volt meg, ami egy lakatlan sziget, ahova strandolókat visznek át, ellenben pávák és őzek lakják akik csak úgy járkálnak az emberek között, ami hamar felkeltette az érdeklődésemet.

1. nap

Vasárnap reggel elrepültem hát Athénba, majd metróval a kikötőbe, amit végjártam 40 fokba, míg kiderült pont onnan indult a hajó, ahonnan eljöttem, szóval futás, épp elértem még, komp át Aeginára, majd busszal Perdikába, átmászás a hegyen a szállásra és este már pancsi.

2. nap

Reggel kerestem egy lyukat a kerítésen, ami a II. Világháborús bunkereket volt hivatott elkeríteni és bolyongtam kicsit a hegyen. Volt pár bunker, ágyú álláspont, ilyesmik remek háttérrel. Aztán lementem, hogy hajóval átmenjek Moni szigetére. Még egy óra így akadt, hogy induljon, így kerestem egy alkalmas helyet a városban és bementem a vízbe fürödni. Majd hajó és Móni, ami remek egy sziget, tele őzekkel és pávákkal, amik szabadon mászkáltak és mivel első hajóval mentem, így sokáig lakatlan szigetnek is tűnt. Elmentem távolabb egy szép öbölbe, be a vízbe és egy órán kerszetül chill. Majd még kis állatozás azt elsőként és egyedüliként el is hagytam a szigetet. Délután további pihenés a szálláson olvasással, fürdéssel, stb.

3. nap

Ma a fő templom volt a program, ez több átszállásos történet és maga a templom bár olyan, mint az Akropolisz, de csak egy templom, amit jókedvvel 2 perc alatt vég lehet sétálni. Lementem hát a buszhoz, ami jött is, majd ment is, eszébe se jutott felvenni. Ezért kénytelen voltam taxit hívni, azzal el a sziget fővárosába, ott szereztem némi reggelinek valót majd busszal fel a teplomhoz. img_20230815_093903.jpgHa nem is 2, de 12 perc alatt végsétáltam és el is értem ugyanazt a buszt visszafelé, mert amúgy még 80 perc sok lett volna ott. Itt ismét átszállás majd go vissza Perdikába. Mivel még rengeteg időm volt és mivel tegnap a hajóról láttam, hogy nem minden bunkert néztem meg, így ismét kisétáltam a kis félszigetre a maradékért majd további pihik a szálláson.

4. nap (és nem igaz, hogy minden bejegyzés vége eltűnik, hiába mentem)

Szóval utolsó nap még kis fürdés a viharos tengerben, majd go home fordított sorrendben és késő komppal.

2023. július 11. 11:43 - kmaate

Tsaláddal

Mivel régen voltam már Pécsen, így májusba lementem családlátogatóba, abaligeti házat nézni nagyon távolról, denevérmúzeumot kívülről, csülök éttermet belülről, némi fürdéssel, kis erdővel, sok esővel és másnap a Mancs Rancs látogatással, ami remek állatos program.

Utána következett Sokoropátka, ami akkor került fel a térképre, mikor odaértünk, mivel itt lett a legnagyobb székely kapu a szállástól séta távolságra. Gyenge szállás, rossz kaja, eső útközben, de láttuk Déget, ami kellemes séta egy kastélyparkban, Pannonhalmát, ami felesleges de végül is séta, kilátót, forrást, majd mivel konkrétan másnap délután már nem volt semmi program és esőre is állt, én egy nappal előtt leléptem, amit az eső után a többiek is követtek.

Június végén még belefért egy kis urbex Solymáron majd a Gomba szikla közeléig egy túra unokatesóval, de az utolsó emelkedő már kifogott rajtam és három napig csak húztam a lábam, szóval annyira az se volt jó, mégha kell is a lépésszám.

Végül július elején elmentem Monorra, mondván, hogy árban és közelségben és medencében jó és vasárnap a kutya sincs ott. Tévedtem. Egy kutya volt, a Zwack unoka vizslája és még 3 ember. Medencébe ahányszor voltam embert nem láttam, vagyis egyszer jöttek, amikor épp befejeztem. Ettől még unalmas volt, a szálloda sem valami hűdejó, de elvonulásnak ideális.

És még a Koldoko séták 2-3. része hiányzik, ami lehet a Postapalotával együtt még a héten meglesz szintén.

2023. július 06. 10:10 - kmaate

Barlangba vonultam

2008-ban voltam Egyiptomban hajókázni, akkor az út mentén feltűnt egy hotel, barlangszerű, dinó csontvázak stb. Érdekesnek tűnt és el is felejtődőtt. Aztán kb egy éve valahogy elém bukkant és jobban utánanéztem, de nyilván alapvetően egy hotel kevés bármire, de azért elraktam talonba. Aztán jött egy akciós repjegy, még nem is a nagy kánikulába, gondoltam why not. Aztán nem nagyon válaszolgattak vagy összevissza, így nem az egész nyaralást csak egy részét raktam ide, így még utazás előtti nap is foglaltam szállásokat.

1. nap.

Munka után (még a reptéren is munkaügyben kellett telefonálgatnom) irány Hurghada jó nagy késéssel, éjjeli érkezéssel Hurghadától egy órára délre. Mivel a vacsora benne volt az árba, így kértem, de nem igazán lett belőle sokminden, ellenben 23 órakkor még merültem egyet a medencébe, tilos, de ki látja, vagy kit érdekel:)

2. nap

Kiderült, hogy egyből a strandon van a bungalóm, így reggelivel együtt be is mentem fürdeni, a remek tengerben, korallokat nézni stb. A nap is kb. így folytatódott, pihenés szobába, séta a parkban, fürdés tengerben, medencében, kaja vadászás, ennyi.

3-4.. nap

Délelőtt ugyanaz, mint előző nap, aztán délben leléptem, hívtam egy Ubert és elmentem a Mini Egypt parkba, ami kb fél órára volt a sivatag közepén. Maga a cucc nem igazán volt érdekes, ezeregy ilyet láttam és ráadásul 40 fok, de sokminden egyéb látnivaló nem lett volna, meg volt felesleges időm, szóval nem gond. Innen a másik szállásra mentem volna, de csak a 3. Uberes vitt el, egy kirakott, egy el se jött, a 3. meg félreértette hova megyünk, de akkor már késő volt így elvitt. Itt megkaptam végre azt a barlangszobát, amiért annyit sírtam és nem akarták odaadni, de meggondolták magukat vagy pont üres volt, szóval földszinti és egyből a szobából a medencébe be. A szállás, a szoba és főleg a medence nagyon jó volt, a kaja nem annyira, a partra meg ugyan kimentem, de fürödni ittt nem fürödtem. Szokásos semmittevés és a következő nap is vég.pano_20230612_070454.jpg

5. nap

El kellett hagyni délben ezt a szállást, de még volt egy másik szállásom kb 1 km-re ettől, ami a hosszú, folyó szerű medencéje miatt válaszottam. Átjutottam, a felnőtt medencét ki is probáltam párszor, végsétáltam a folyón át a tengerig is, de igazából már kisebb problémák is voltak, meg hát ennyi a program, hogy medence, pihi, kaja, szóval elment ez a délután is.

6. nap
A délelőtt úgyszintén, majd mivel csak este ment a gépem, így még kivettem egy apartmant kemény 10 euróért. Mielőtt odamentem még elmentem egy plázába, de kb. semmit nem találtam megvehetőnek, megehető meg nem is volt talán. Az albérlet kicsi volt meg a parton, medencéztem a hideg vízben pár egyiptomi családdal és a hugymeleg sekély vízben is majd ki és éjjel haza.

2023. május 17. 09:42 - kmaate

Spanyol kiegészítés

Mivel a Mexikó-út spanyol véget ért volna, ha a British Airways nem szórakozik, ellenben kifizettek rendesen, így meg tudtam valósítani. Persze nem volt egyszerű, hisz Sevillába már nem jár repülő március végétől, Bilbaóba meg nem is járt. De azért kiokoskodtam, hogy Málaga-ból vissza lehet olcsón repülni, és az majdnem Sevilla, odafelé, meg, hogy ne legyen duplikáció megállok Madridban, ahol amúgy sincs semmi, így nem baj, ha rövid az idő.

0. nap.

Normál munka után ki Ferihegyre és este 8 körülre már ott is voltam. Sikerült is vennem egy napijegyet a metróra, hogy a 24 órámra kiteljen, természetesen másnap már nem volt érvényes, szóval csak lehúzás volt. Sikerült egy koleszban foglalnom szállást viszonylag jó helyen az utolsó pillanatban és bár alig lehetett bejelentkezni és elég lelakott kis szoba volt gondoltam megteszi. Mindez tartott addig, amíg éjjel el nem szabadult a pokol és hajnali 2-ig üvöltő zene, többszáz fiatal spanyol ordibálása, üvegek dobálása és minden adott háttérzajt a papír vékony szobafalak pici zajszűrése nélkül is. Remek volt. Hajnali 6-kor meg már keltek és ment a további zajongás.

1. nap - Madrid

Reggel gondoltam megvárom a híres neves reggelit, ami egy croassan volt meg egy kakaó, de a semminél jobb. Rá pár perccel le is léptem a reggel még üres Madridba. Előbb az egyiptomi templomhoz mentem majd egy még nagyobb parkban, ahol a Crystal Palace volt, sajnos még zárva meg full üresen, pedig pár hete még egy érdekes kiállítás volt benne, ami miatt kerültem. De mindegy, park, park. Eztán a gyaloghídas parkba mentem, azon át is keltem majd mivel még mindig volt idő ezért irány az Állatkert. Itt főleg panda és hangyászbaby meg akvárium az ami érdekes volt, majd mert még mindig volt időm, így még egy park belefért, ami a reptér fele volt. Sajnos vagy 40 percig nem találtam a bejáratát, már majdnem feladtam, de még egy utolsó körre elmentem és meglett, ahogy a szentély is belül. 1img_20230429_153959_1.jpgEztán irány a reptér, majd irány Bilbao, ott irány egy közeli város és lett vagy 22 óra, mire a fogadóba értem. Ez legalább csendes volt, ha más előnye nem is volt. 25k lépés, rettentő fárasztó nap.

2. nap - Bilbao
A hegyek között egy völgyben, ködös reggelen keltem Guenes-ben, gyors bebuszoztam Bilbaoba majd onnan villamossal egy vasúti pályaudvarhoz, ahol tudtam, hogy van egy szép mozaik. Majd vissza a Guggenheim-hez, ami még persze nem volt nyitva így kényelmesen körbe lehetett menni, meg fel a hídra. img_20230430_094451.jpgMajd mivel volt még időm a repülőig, így be is mentem a múzeumba, bár igazából nem sok érdekes dolog volt benne. Majd ki a reptérre és go Sevilla. Itt lecuccoltam a szálláson (ami még nem volt kész 16 után sem, merthát nem tudták, hogy mikor jövök, hisz csak kétszer írtam meg, meg amúgy is check in 15-től), majd sétáltam a gyárnegyedes környéken szerezni kaját, de vasárnap volt, így sok minden nem volt nyitva, de legalább megvolt a lépésszám.

3. nap - Seville

Itt szálltam át ősszel és akkor tudatosult bennem, hogy vannak itt érdekes dolgok pl. a Gomba és a Star Warsos forgatási helyszínes palota. Ez utóbbival kezdtem reggel, amikor még minden spanyol alszik, így tényleg kb 10 ember sétálgatott a hatalmas téren és palota árkádok alatt. Innen átsétáltam az Alcazarhoz, ami a top attraction itt úgy tűnik, mert még nyitás előtt vagy pár perccel utána odaértem, de rettentő hosszú sor fogadott. Ezt Marokkóban a melegben nem vártam ki, de igazából itt sok dolgom nem volt és az idő is megfelelő volt, mondom oké, nézzük meg mennyi. Lett 80 perc. Namost ez után sem jutottam be, merthogy ez csak jegy vételes sor volt, de egy időben csak limitált számú ember lehet benn, szóval 3 órával későbbre kaptam csak jegyet. Mondom jó. Akkor elmentem a Gomba kilátóhoz, ami egy érdekes építmény meg vissza és főleg egy zsákutcában ültem a hüsben és néztem furcsán a percenként arra járó, majd megforduló turistákra, hogy minek mennek zsákutcában. Aztán bejutottam, körbenéztem és amúgy szép, de ennyit nyilván nem ér.img_20230501_144301.jpg Eztán vissza a szállásra még némi fürdés és ennyi is volt a nap.

4. nap - Malága
Busszal mentem Malágába, kb 2 óra alatt, innen egyből ki a kikötőbe. Sajnos a múzeum, amit kinéztem magamnak persze pont kedden zárva volt, ahogy hétfőn az amfiteátrum Seville-ben. p1060219.jpgEttől még kisétáltam a stég végére, ahol egy Rubik-kocka "szobor" volt, plusz megnéztem, hogy fürdőznek 17 fokban a népek. Aztán kis kitérővel egy különleges autókat felvonultató múzeumhoz buszoztam, ami érdekes volt mégha rohanás is volt átmenni rajta. Aztán irány a reptér, irány Pest, irány haza és vége:)

2023. március 07. 11:24 - kmaate

Kan kun

Mexikó már rég a listámon szerepelt, mert már fogytán a világban azon romok listája, ahol még nem voltam, itt meg még volt pár. De Mexikó messze van, így sokáig ki is maradt.

Aztán újra elővettük, mert Londonból nincs messze, tehát már csak Londonból kell egy olcsó jegy és az meg szinte mindig van, úgyhogy össze is lett rakva majd újra lett számítva és aztán meg lett belőle, ami lett.

-1 nap

Munka után kirepültem Gatwickre, olcsó Travellodgbe, semmi extra, problémamentes verzió.

0. nap

Reggel jött az üzenet, hogy két órával eltolták az indulást, túl nagy problémát nem okozott, csak annyit, hogy nem világosban érkeztem így, hanem sötétbe Mexikóba. Mivel szükségem volt SIM kártyára meg cash-re, így egy kamu hotelt adtam meg a transzfernek, amúgy sem ment volna Arbnb-hez. Autómatábaól le a pénzt, SIM-et az Oxxo-ba, némi ital majd hívtam Ubert. Mivel taxi is volt az utcán és a taxi üti az Uber-t (szó szerint), így gyorsan beparancsoltak aztán mentünk a szállásra, ahol ha nem is elsőre, de másodszorra már jó szobába jutottam be és ezzel vége is volt a napnak.

1. nap - El Meco

A szállás a tengerparton volt, reggel ki is mentem naplementét nézni kicsit fürödni, kipróbálni mit tud. Privát és közeli ez jó, de az alját vég tengeri fű fedte, szóval nem kellemes ráállni, de ha nem teszed le a lábad akkor jó azért.
Rendeltem egy reggelit majd elsétáltam a közeli romokhoz. Az El Meco kb 1 km-re volt, szóval nem messze, nem is volt nagy, egy pár fős csoport volt rajtam kívül, meg rengeteg iguána, pár veszett madár és romok. Jó kezdés volt, közeli, kicsi, de egynek jó.img_20230201_094201.jpg
Visszasétáltam, aztán már csak fürdés, olvasgatás, tervezgetés, pihi, ha jól emlékszem.

2. nap - Chicen Itza

És akkor a dolgok lassan rosszra fordultak. Általában minden utazásrészletet magam szervezek, az ajánlásokat nem igazán érdemes megfogadni, de a szállásadó mondta, hogy tud Chicen Itzat benne van minden, 5-re már itthon leszek, árban is okés, mondom oké, egy gonddal kevesebb.

Fél 7-kor indultunk volna, ebből 7:15 lett, ami csak abból baj, hogy több, mint 100, később igen csúnyán elfertőződőtt szunyogcsípéssel lettem gazdagabb, a lábam, mint egy piros pöttyös rudi. Nade jöttek, aztán csúnyán váltották a dollárt pesora, így buktam csomót és aztán elkezdődőtt a túra. Az első 9 órában nem láttam Chicen Itzat és semmi mást sem, buszoztunk, ahol hülyeségeket beszéltek, el akartak adni mindent, ebéd helyett bóvlit adtak, aztán volt egy fürdés, ami jó lehetett volna, de épp nem volt kedvem és annyira nem volt vonzó sem. Aztán a 9. órában volt Chicen Itza, amire kaptunk 1 órát, ami amúgy elég is volt, jó hely, de nem túl nagy még úgy sem, hogy néhány oldal ösvényen elindultam, ha nem is mindenen. img_20230202_144748.jpgAztán még 3-4 óra míg hazajutottam, közben egy kisebb buszba raktak, ahol egy köhögő kisgyermek sikeresen meg is fertőzőtt. Szóval persze Chicen Itza megéri és muszáj megnézni, de rengeteg szenvedésbe került, inkább fizetnék már kétszer ennyit, de akkor tényleg az legyen a program, a 80%-at meg töröljék ami csak azért van, hogy lehúzzanak. Na, majd legközelebb.

3. nap
Úgy volt, hogy ma is ilyen szervezett túrával változtatok helyet, de elment a kedvem tőle meg voltak is vele hibák, így azt lemondtam, inkább fürdés és pihi délelőtt majd dél körül leléptem és busszal mentem Tulumba. A buszok teljesen jól használhatóak erre. Tulumban a szállásom nem a parton volt, hanem a dzsungel mellett, egy építkezős helyen, de kifejezetten elégedett voltam vele. Gyanús volt, mert két egyforma hírdetéssel volt fenn, így akár az is lehetett volna, hogy már vannak benne, de két teljesen egyforma apartmanról volt szó. És luxi. 3x akkora, mint a lakásom, a tv is nagyobb, két fullos szoba fürdővel, nappali, óriás konyha, terasz és felettem egy vagy inkább kettő privát kis medence. Szóval jó vásárnak tűnt. Meg is fürödtünk, lazultunk, aztán alvás. És éjfélkor arra ébredtem, hogy megállás nélkül köhögök, fulladok, beteg vagyok.

4. nap
Bár volt némi gyógyszer nálam, de nem specifikusan megfázás ellen, ha ez pont az is, plusz a lábamon a 150 csípés is begyulladt, így reggel egyből kiugrottam a gyógyszertárba. Ez egy túlárazott község, így a kenőcs meg a tabletta 16k-ba kerül, innentől már kevésbé érdekelt, hogy a taxi meg 7k-ba, így hívtam egyet és azzal mentem ki a Tulum romokhoz.p1050810.jpg Beteg voltam, így nem volt túl élvezetes, de végsétáltam az amúgy nem nagy területet majd collectivoval és sétával hazamentem, mert azért a lábamba még volt erő. Délután további pihenés, próbálni javulni.

5. nap

Ma lett volna egy érdekes művészi túra, de túl zavaros volt a szervezés én meg nem voltam túl jól és még drága is volt, így ezt lemondtam. Amit nem, hogy reggel, ahogy feljött a nap, útra indultam az 500 méterre lévő dzusngel mélyén lévő cenotehoz. Ez az egyetlen ingyenes cenote, így itt tömeg szokott lenni, főleg, hogy kicsi, de én reggel voltam. Egy ember jött, sörös üvegeket összeszedni, majd el is ment és kb 20 percig tudtam fürödni a fedett barlangszerű fürdőben.

Majd vissza, délben ki a buszhoz és el Playa del Carmenbe. Itt túl korai voltam, így nem engedtek be, ezért sétáltam a városba, de full tömeg és hőség volt, szóval megnéztem az egyetlen szobornevezetességet, ahol indiánok táncoltak, vettem egy itókát és go vissza. Délután pihi, medencézés a szobától másfél méterre.

6. nap
Korán keltem, hogy a napfelkeltét meglessük, de egy nyomorult kissrác addig szarakodott a patra vezető rács kinyitásával, míg fel is jött. p1050822.jpgDe akkor meg már bele is mentem ha már ott voltam. Mármint a vízbe, nem a napba vagy a kissrácba. Dél körül visszamentem Cancunba busszal, onnan meg uberrel a repülőtér közelében, de dzsungelben lévő szállásra. Tényleg dús növények, macskák, egy kutya, egy medence, itt is végülis pihi volt csak, hogy másnap reggel tudjak innen repülni.

7. nap
Szóval a terv az volt, hogy 10:12-kor repülök el Mexikóvárosba, ehhez már jó régen rendeltem egy transzfert, akir 8:45-re ígérte magát. Én azt sokaltam, ezért még előtte nap is írkáltam neki, hogy biztos elég lesz, stb. Mondták nyugi na. Biztos, ami tuti már 8:15-re kisétáltam a ház elé, hogy jöjjék. 8:45 semmi. 8:55 semmi. Akkor elkezdtem már a főut felé stálni (egy egyirányú út, nem jöhet a transzfer csak szemből), közben írtam, hogy nincsenek itt. Aztán hívtam Ubert-t. Egy idegi jött is, aztán lemondta, 9:20 volt már én kb infartus tájékán. Tovább sétáltam, próbáltam hívni bárkit, kiértem a főútra, ahol araszoltak az autók. 9:40. Már feladtam, de az araszoló kocsisorban láttam egy taxit, odamentem hát, bekopogtam, mondtam az utasnak, hogy mi a szitu, aki ugyan huzakodott, de végül megengedte, hogy beüljek, sőt, hogy előbb az én terminálomhoz menjünk. 10:05 megérkeztem a reptérre. Futás, ellenőrzés, a gépbe már szálltak be, gyorsan én is csatlakoztam a sorhoz, küldetés teljesítve.
Amúgy valamiért fele annyi idő alatt és legkényelmesebben értem a fővárosba. Itt is ubert hívtam és irány az Archeologiai Múzeum, ahol az összes ilyen maja és azték szobor és hasonló ki van állítva, ami számít.p1050845.jpg Közben nem voltam jól, a magaslat rámnyomódott, alig tudtam mozogni, konstans nyomott érzés. Megjártam a múzeumot, majd szembe a parkot, mert van benne egy panda, amit nagy nehezen és nagyon távolról meg is néztem.

Innen a szállásra mentem, ahol zero angol tudással rendelkeztek, nem értették mit akarok, nem ismerték a foglalásomat, stb-stb, de a végén csak sikerült megkapni a szobát és bár két éjszakára, de egyet fizetettek ki, gondolom a másikat másnap majd, furcsa. A szállás amúgy, mint kiderült nem a legjobb környék és valószínű munkás és szexszálloda. Mindenesetre volt saját jakuzzim, innentől engem nem érdekel, meg továbbra is nyomott a magasság. Valami kaját rendeltem azt pihentem.

8. nap

Reggel uberrel bementem a találkapontra, ami a belváros és máris civilizáltabb látszata volt, a magasság betegség is mérséklődött. Itt buszba szálltunk és indult a napi túra, ami félig olyan volt mint az első napi, csak ott 14 órából 1 volt használható, itt talán 9-ből 1. Előbb egy random templomhoz mentünk, ami mellett panelházak és egy régi azték romok voltak (a templom ezeknek a köveiből épült), igazából ingyenes, ezért vittek oda, a sztorik mondjuk jók voltak hozzá. Aztán a nagy templomhoz mentünk, ami biztos érdekes a jediknek, de nekem csak pár kép erejéig. És végül mentünk a Teotihuacaon piramisokhoz. Amik hatalmasak. Igazából akkorák, hogy közel se kellett menni, itt is inkább eladni próbáltak mindent IS, míg a két piramis között egy úton lehetett sétálgatni.img_20230208_145927.jpg Tetszettek, és kihagyhatatlan, de azért nem volt nagy műsor. Majd vissza a városba, de mivel még világos volt, így mentem tovább sétálni a fő térre, ahol a Spectre Bond film játszódik illetve az ahhoz közel lévő szintén e filmből és más Bondból is ismerős szállodához, ahova sikerült belógni és a lobbyban fotozgatni.
Ekkor már sötét volt, szóval egy jó hosszú és drága uber úttal a szállásra mentem, kifizettem ezt a napot is, kaja, fürdés.

9. nap

A mai nap hosszúnak ígérkezett, Mexico Cityből Cancunba majd Londonba és onnan Bilbaóba, ahonnan majd folytatódna Sevillával az út és végül haza. A repülőjáratot már két hete 3 órával későbbre rakták, így új jegyet kellett vennem, ezt is értem, bár közel sem volt olyan kényelmes mint idefelé és kétszer olyan hosszú is volt az út. De időben Cancunba értem, ahol épp el is fogyott a net a telefonomról, így tényleg minden centire ki volt számítva. De azért felléptem persze a reptér wi-fire, bár nagyon akadozott. Levél a British Airwaytől: ma nem szállunk fel, majd valamikor, később írunk bye. Net meg is szakadt. Full idegesen próbáltam egy ülőhelyet vadászni, de sehol nem volt se a parkba se a reptéren, mindenki zaklatott, pedig nagyobb problémám is volt. Végül kinyomoztam hol a British standja, ami egy másik terminálon volt, oda átbuszoztam még épp ott találtam őket. Mondták majd holnap hazavisznek valószínű, addig is, elvisznek a szállásra meg holnap vissza, no worry. Már két óra eltelt, még egy mire beértünk a városba, leraktak a szállónál, mondván majd holnap ugyanitt felvesznek fél 3-kor, a viszontlátás. Bementünk (még volt két másik ember is), mondtuk mi a szitu, mondták ők nem tudják mi a szitu, itt ugyan nem szállunk meg a viszontlátásra. Ezzel is elment megint egy óra, aztán mondták sétáljunk át a másik szállodába, hasonló a neve, lehet ott jó leszünk. Átsétáltunk ott mondták az egyikünknek, hogy semmi gond, őt megtalálták a rendszerben, kapott szobát. Minket nem, de azért később intéztek. Ekkor már este volt, én tiszta ideg, így gyorsan belementem a medencébe, hogy lehütsön, rendeltem szobaszervízes kaját és vettem másnapra  repjegyet Londonból Pestre egy vagyonért, bízva, hogy fel is szállunk.

10. nap

Reggel a napfelkeltére is meg később is kimentem fürdeni az óceánba és hát na, meg lehetne szokni az 5 csillagos resortokat is. p1060018.jpg12-kor ki kellett jelentkeni, a maradék órákra azért kaptunk vochert, szóval enni, inni lehetett, de már fürdeni nem. Közben vég a bizonytalanság, majd azért elvittek a reptérre, bár ott nem akartak beengedni, mondván, hisz már tegnap elment a gép. De aztán fel lettek világosítva. Kényelmetlen hazaút, majd Londonban átvonatozni Gatwickről Stanstendre, ott félálomban a lenti váróban eltölteni 5 órát és végül haza majd érkezés késő este Pestre.

És még egy hónap múlva is beteg vagyok.

2023. január 10. 10:27 - kmaate

Vég és kezdet SPá

A december már gyorsan elment, a kötelező szabik miatt, ami miatt majd a január is gyorsan el fog menni és amúgy a 2023 is gyorsan el fog menni, de ez már a kórral és a neurologiával van összefüggésben:)
Még az állatkertesekkel bejártuk a Biodomot, az érdekes volt, aztán első napján a szünetnek lementem Miskolcra találkozgatni, szabadulósszobázni, pizzázni, wellnesselni és másnap a barlangfürdőt megfürödni. Remek volt, főleg amíg egyedül voltam.img_20221223_085040_1.jpg

Aztán szokásos karácsony majd mivel kaptam születésnapomra egy wellenesshétvégét, a kormánytól meg felesleges szabadidőt, így lementem Egerszalókra fürdőzni. Azért nem Bambara, hiába ugyanaz a tulaj, de jobb, mint otthon. A fürdés és evés mellé felmásztam két kaptárkőhöz is. Aztán, ha már ott voltam még egy napot ráhúztam Egerben, mert ott van egy tematikus mini hotel, ahol van Gyűrűk Urás és hasonló szobák is, plusz jó kaja, plusz parkban, plusz közelben a török fürdő. Szóval ott is megszálltam egyet, középkorian étkeztem, törökül förödtem, amúgy Sikideget néztem a törpös házimozin, igazából pozitív csalódás volt. És akkor indulhat a 2023...