Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2019. november 29. 10:26 - kmaate

Ázsia 3 - Burma

Mivel úgy alakult, hogy már egy éve nem voltam pár napnál és párszáz km-nél távolabb kishazánktól és a többi desztináció le volt foglalva páros utazáshoz, így idén vissza indultam Ázsiába, immár harmadszor.

1. nap

Rövid repülés után Moszkvában átszállás és már vége is ennek a napnak:)

2. nap.

Reggel érkeztem Bangkokba, ahol hosszabb átszállásom volt, mert volt pár templom egy közeli városban amit meg akartam nézni. Lebeszélt taxisom volt, elég drága, de a többi taxison spóroltam.
Első körben kiderült, hogy míg chatelek a taxissal, addig jön egy másik, tök máshogy kinéző, de ő lesz, a leírtak változatlanok.
Aztán kimentünk az Ancient city nevű helyre, ami egy Thaiföld alakú területen elterülő, Thaiföld nevezetességeinek replikáit tartalmazó múzeum. Hatalmas. Nem is ez a poén, hanem, hogy lehetett golfkocsit bérelni és azzal bejárni. Szóval kocsikáztam magamba és megnéztem, top 3-as élmény már az első órákban.p1020839.jpg

Nem messze tőle volt egy templom, pontosabban kettő, Wat Asokaram és a névtelen, de az is volt olyan szép, csak másképp.

Innen nagyobb túra  Wat Samphran-hoz, ami meg egy henger alakú templom, amit egy óriássárkány teker körbe. A sárkányba belül fel is lehet menni a tetőre, fel is mentem, bár majdnem kihaltam mire felértem, nem igazán szellőzik és nagyon magas. Fentről nem sok kilátás, de láttam egy teknős alakú templomot is, szóval oda még elsétáltam.

Aztán irány a szállás, kis fürdés még a medencében és alvás.

3. nap
Taxis jött reggel és indultunk Ayuthaya felé. Útközben még beugrottunk a Dhammakaya templomot megnézni, ami egy nagy cintányér szerű épület, meg Halálcsillag hozzá, területileg az egyik leghatalmasabb, de igazából csalódás volt, ez felülről és éjjel szép valószínű.
Aztán Ayuthayya, ahol a királyi palotával kezdtünk, ami nem egy nagy szám, mert nincs palota csak kis park, sövény, néhány kisebb épület. De itt hosszú nadrág dukál, az enyém nem az, szóval kölcsönözni kellett, de az meg nem a méretem, szóval vég fogni kellett egy kézzel le ne csússzon. Innen aztán jött még jópár templom meg óriás arany buddha, mindezt ezer fokba, de nagyrészt érdekes templomok voltak, Angkor Wat csak jóval kisebbe. p1020926.jpgA végén egy rémes ebéd drágán majd hozott haza a taxis, de szerintem ki is hagytuk a fő templomot, amiért mentem, de volt elég helyette ez tény.

4. nap
Reggeli után még a taxisnak volt egy utolsó köre a reptérre, aztán rövid repülés és érkezés Mandalay-ba. Egy rozoga, bár állítólag az ország főútján keresztül bejutottunk a városba. Bár mondtam nem vagyok éhes elvittek egy étterembe, ott ettem valami burmait aztán eltűnt  a kocsi így csak vártam. Végül egy tök másik kocsi jött, de bizonygatta a sofőr, hogy ő az, aki az előbb is vezetett, szóval mondom oké. Elvitt a királyi palotába, ott elkérték az útlevelet, azt nem is adták vissza mondták menjél nézegesd az üres fa épületeket, aztán a végén visszakapod.
Aztán még elmentünk 3-4 templomba, voltak fehérek, aranyak, fák majd a végén fel a hegyre, pedig még másfél óra volt a naplementéig.p1030042.jpg Ide is mezítláb lehetett csak felmenni, szóval jópár mozgólépcsőn keresztül csupasz talppal. Érdekes. Kis unatkozás, közepes naplemente majd a szállás elfoglalása. Még szereztem némi foodot és alvás.

5. nap
Reggel jött a taxis és mentünk körbe, most a 4 régi várost megnézve. Ami már tegnap is egyértelmű volt most még tovább erősödött, a burmaiak ritka nagy paraszt népség. Persze addig kedvesek amíg fizetett munkások, vagy bíznak benne, hogy veszel valamit, vagy el tudsz vegyülni és nem vesznek észre. Ahogy kitűnsz az átlagból mert mondjuk túlsúlyos vagy, már te vagy a város bohóca. Akinek telik telefonra azt stikába vagy nyíltan de fotót csinál rólad, üldöznek, beállnak és várnak, mutogatnak és nevetnek, a sofőrrel poénkodnak a vendég terhére.

No, ennyit róluk, ez minden helyen így volt, főleg Baganban, talán a parton kevésbé és persze csak Burmába, Thaiföldön miért néznének meg ilyen miatt.
Szóval mentünk Mingunban, Sagaingba, Kaunghmudaw Pagodába, Amarapurába, igazából csak idemásolom, egy kivételével fogalmam sincs melyik melyik, de csomó különböző templomba. p1030108.jpgAztán egy kis csónaknál letett a taxis, hogy menjek át, jó lesz. Átmentem a csónakkal a túlpartra, ott étterem volt majd lovas szekérbe kellett szállni, kb. ha akartam ha nem, az vitt ide-oda, semmi extra inkább kellemetlen, mint látványos helyekre. Aztán vissza, megnéztük még az U Bein Bridge-t és mentem a szállóba.

6. nap
Mandalayból Baganba több út vezet, vagy egy rövid repülő, vagy egy 4,5 órás kocsi vagy egy 9 órás hajó. Gondoltam ráérek, meg még hajó nem volt a programban így előbbit választottam. Hajnali kelés, 6-kor már a hajón, napfelkelte, még elviselhető időjárás, pár óra kint a tatban majd le a légkondicionált belső részben és olvasgatás. Aztán délben mondták most kiszállunk, gondoltam ebéd vagy program. Hát utóbbi de csak sétálni kellett és köcsögöket mutattak meg köcsögégető kemencéket. 70 fokba az ezer fokost. Nem normálisak. Vissza a légkondiba, de persze így egy órát késtünk, de a tuk-tukosom kedves srác, ha már mondta, hogy ingyen bevisz a szállásra meg is várt. Szinte este volt mire kipakoltam, gondoltam elsétálok valami kaját vagy boltot keresni, de full sötét utcák voltak, szóval negyed óra után örültem, hogy visszataláltam és nem lett bajom.

 7. nap

Szóval két napra volt tuk-tukosom, nekiálltunk felfedezni a templomokat. Ez kényelmes módja is volt a felfedezésnek, mindenhol annyi időm volt amennyit akartam, de igazából ha 5 egyforma templomot végjár az ember, akkor a 6. már nem köti le annyira. Mert mind ugyanolyan, négyzet alakú folyosó bent, Buddhával a bejárattal szemben. Szóval kb. tucat után mondta a sofőr, hogy oké, de így el fog fogyni, mi legyen. Mondtam neki, hogy mivel pont most merült le a fényképezőm, együnk valamit, vissza a hotelbe és aztán naplementére jöjjön vissza értem, így még van 2-3 óra pihenés, töltés időm. Így is lett, aztán időben vissza is értünk a naplementére, de sajnos a nap nem jól ment le, felhős idő volt, így sokmindent nem lehetett látni.p1030317.jpg

 8. nap
Ha már a naplemente nem jött össze, gondoltam felkelek a napfelkeltére, főleg azért mert a szállást is azért foglaltam ott ahol, hogy van teteje és lehet látni a ballonosakat. És hát sokat kellett várni és teljesen messze voltak a ballonosak, de nem rossz napfelkelte és ballon volt végül, de azért nem egy Kappadokkia.
Aztán jött a tuk-tukos és mentünk lezavarni a többi templomot. Sok volt na. img_20191026_123732.jpg Délután ledobott a következő szállásomnál, ott én ledobtam a szennyest mosni, mentem medencézni meg pihikézni.

9. nap
Már ma elkezdödőtt a pihizés, igazából semmi dolgom nem volt, így olvasgattam, többször medencéztem, kisétáltam naplementét nézni, de nem igazán látszott, amúgy chill egész nap.

10. nap

Reggel kivittek a kicsi reptérre a kicsi géphez, ami előbb leszállt Heho-ba, majd ment tovább velem Thandwe-be a partra. Ide kb. délre értem, gondoltam azért ebédelni kell, 500 méterre talált is a net valami kajáldát, de hát a melegtől az ember ezt is nehezen tette meg,aztán még vissza, úgyhogy innentől napközbe már nem mentem ki:) Na jó de, de keveset. 5 körül viszont ki a partra és hát kb az utazás második és utolsó fénypontja a naplemente és az utána lévő fények körbe-körbe, miközben az ember lebeg a vízben és körbeveszi a giccses rózsaszín-lila fény és pálmafák árnyéka. Szép na.p1030547.jpg

11. nap
Szóval napközben nem lehetett kimenni, így reggel mentem ki egyből, elsétáltam a közeli halászfaluba, ott lementem a partra, épp kezdték a halászást, előkészítést, de halat még nem láttam, aztán a parton visszasétáltam. Chill a szobába, közeli kínaiba kaja, újabb chill, újabb fürdő és el is ment a nap.

12. nap

Másnap délelőtt jöttek a másik szállásról és átvittek magukhoz. Ez kb 5-10 km-re volt, egy másik partrésznél. Ez kisebb és talán szebb is volt, elhagyatottabb is. Viszont nem volt net. Mondták van, de csak a recepción (értsd udvar), de aztán ott se, az meg ugye kell, szóval útra keltem és bekéredzkedtem egy közeli kis motelbe, ahol kínaiak voltak a tulajok és kiparancsolták a nagyfiúkat, hogy beszéljen velem, mert ők nem tudnak angolul. Aztán mondták, hogy persze miért ne, nyugodtan üljek le ott az előszobába azt netezzek, addig ők nézik az indiai műsort a tévében. Így is tettem, meg persze fürödtem a parton a szokásos 17 órás kezdés körül.

13. nap
Itt is volt egy teljes nap, de igazából nem tudom mit csináltam, voltam a kínaiaknál netért és este mondták a szálláson is, hogy van net és akkor kint telefonáltam sokat. Voltam a parton és elvesztettem a sapkámat az óriási hullámokban. De kb. ennyi. Pihenés.

14. nap
Reggel kivittek a reptérre, majd repültem Yangoonba. Igazából magam akartam végsétálni, de az időjárás miatt már láttam, hogy ez nem fog menni, így itt is béreltem taxit. Kevés feladata lett volna, de azért vitt oda is ahova nem kértem. Beugrottunk egy templom felé, de mondtam ilyet már láttam, de azért kívülről lefotóztam, aztán mentünk egy buddhista iskolába, nem igazán érdekelt meg nem is volt látványos, de oké mutassa. Aztán jött a fő park, azt már akartam, mert látványos hajós étterem van, meg rálátni a fő pagodára meg maga a park is szép. p1030607.jpgAztán próbáltuk megtalálni az elhagyatott vidámparkot, de nem tudott bejáratot találni így mentünk tovább. Ledobott egy piacnál, ott elkapott egy csávó és követni kellett egy darabig, de aztán látta végre, hogy én nem veszek semmi vackot, így hagyott, aztán bevásároltam még egy szupermarketbe és mentünk tovább taxival a kikötőbe, ez sem érdekelt, de úgy tűnik muszáj:) Végül ledobott a Swendangon pagodánál, ott sétálgattam egyet a lemenő nap fényében és este meg feküdtem is mert másnap korán kelés.

15. nap
Szóval utolsó nap reggel jött a taxis, elvitt a reptérre jó korán, onnan visszamentem Bangkokba a kisebb reptérre, egy óra alatt átértem a nagyobba, ott vártam még fél órát és elvittek a szállásra, ami nem szállás, mert nem szálltam meg, csak túl sok átszállási időm volt, akkor meg valahol csak pihenni kell. Itt újrapakoltam a táskámat, voltam három boltba, kétszer kimentem a piacra, egyet medencéztem és már indulhattam is vissza a reptérre és irány Moszkva.

16. nap

Hajnalba érkeztem Moszkvába, vagy 4 órát várni kellett félálomban, nagyrészt ülőhely nélkül. Aztán pár óra és Pest és végre otthon:)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr5315289968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása