Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2023. november 21. 11:45 - kmaate

A kutyák földjén

Úgy alakult, hogy még volt 4 nap szabadságom és egy ünnepi rövid hét és még egy csomó közjáték így elindultam Georgia-ba. Vagy Grúziába, kinek, mi, igazából a Georgia-t se szeretik.

1. nap

Kelés, ha egyáltalán aludtam, 2 felé, ki taxival a Deákra, drága bussszal a reptérre majd 3 óra múlva Kutaisiben leszállás. Ott ezeregy teendő a reptéren majd pattanás fel a buszra és irány Tbilisi, mert Kutaisi gagyi, be se megyünk. A busz még zsufoltabb, még kevesebb lábhely, mint a repülőn, új rekord ez. Csekély 4-5 óra és máris ott vagyok Tbilisiben. Bolt-tal a szállásra, kaja, pia, hideg jakuzzi.

2. nap

Ma volt az ideje Tbilisi felfedezésének. Reggel a cső alakú, amúgy nem használt épületnél kezdtem a Rykers parkban, ott sétálgattam a légbalon és furcsa híd közelében, majd jött az óváros és a ferde torony, világ legkisebb toronyórája. Kis séta után Bolt-tal felmentem a Mother of Georgiához, ami ilyen szabadság szobor a hegytetőn és remek kilátást kínál a városra. A hegy másik oldalán lesétáltam és kiderült van ott egy botanikus kert, némi vízeséssel meg minden. Amikor ez is megvolt, irány a Bank of Georgia épülete, ami egy brutlista, különleges épület, ellenben a rossz oldalán rakott le a taxi, körbe meg nem engedtek menni a biztonságiak, így nem a legjobb oldalról, de azért pár fotó készült. Következő állomás a volt archelogiai múzeum, ami regy remek épület, főleg belülről, ahova nem lehet bemenni, plusz egy furcsa kereszt a közelben. Ez eléggé kint volt a városból és a civilizációból, nem is jött értem taxi, így elkezdtem lesétálni főleg temetők között. Lent a városban már kaptam taxit, bár 16 perc volt, mire odaért. Irány a Chroncile of Georgia eztuán, ami egy még messzebb lévő dombtetőn található emlékmű, gondolom Georgia-nak illetve kinézetre olyan, mint Moria bányáinak oszlopai. Ez is megvolt, már irány vissza a szállásra, szokásos fürdéssel és pihenéssel zárva a napot.img_20231022_122041.jpg

3. nap

Ma a Szivárvány-dombok felé vettem utamat. Csoportos túra, nem voltunk sokan, még két magyar is akadt. A Szivárvány-dombság kb 2 óra távra van Tbilisitől, hogy ne full unalom legyen megálltunk egy tónál és nem álltunk meg egy szerintük érdekes, félig kihalt pásztor-falunál és már ott is voltunk. Rövid séta, igazából érdekes, de azért nyilván nem nagyon szivárványos. img_20231023_123316.jpgAztán volt a közelben még egy monostor azt is megnéztük. Én azt hittem, hogy az csak kitérő és aztán megyünk a fő monostorhoz, amire nagyon büszkék, de ez a kicsi volt csak. Igazából saját tempóm van, úgyhogy vagy 2 órát álltam a napon, de elég jó helyen és levegőben. Majd vissza a városba és a kettes szállásra, ahol persze épp nem működött a lift és kaptam egy ötödik emeleti szobát, jó volt.

4. nap

Ma ugyanúgy reggel bementem a városba ugyanahhoz a társasághoz, ezúttal Gori felé vettük az irányt egy kisbusszal. Első állomás, ami miatt jöttem is a barlangváros. img_20231024_112701.jpgElég érdekes volt, pont elég idővel és vezetéssel. A nap további része nem igazán érdekelt már. Elmentünk Goriba, ahol a többség drágán étkezett, én nem annyira, de nem is volt jó, majd a Sztalin múzeumban töltöttünk el a szükségesnél több időt, végül hazafelé két templomot néztünk meg, amik közepesen érdekesek voltak, de a szél elrabolta a sapkámat és már be is sötétedett, szóval inkább untam, mint jó volt. Késő este vissza a szállásra.

5. nap

A leghosszabb nap is eljött, legalábbis km-ben. Itt nekem a fő nevezetesség a Russian-Georgian Friendship monument volt, minden egyéb nem túl érdekes. Odafelé megálltunk egy víztározónál, ami szép volt, de két perc, egy mézesnél, ami a guide-nak pénz, aztán felmentünk valami magas hegyre, ami elég látványos volt, legnagyobb hegyek, amik megközelíthetőek. Aztán indultunk vissza, megnéztük a monumentet, aztán kajáltunk egy rossz csirkés burgert majd hazafelé még megálltunk egy újabb templomnál, de ott max a kiskutyák voltak érdekesek.img_20231025_145009.jpg Sötétben érkeztem ismét a 3. szállásra.

6. nap

Most csak ki kellett sétálni a bicikli szoborhoz és várni sokat, majd kiderült, hogy a mai programra csak a guide, még egy lány és én voltunk kíváncsiak. A lány meg már volt a Gori napról, szóval ekkora a túrizmus Tbilisiben. Kb. két óra kocsikázás után értünk a Kasslandra, ahol egy kanyon van, rajta üveg híd, annak közepén gyéműnt alakú kilátó, érdekes volt, de ennyi, vagy majdnem ennyi. img_20231026_124120.jpgMég a kanyonba is lejutottunk, ahol egy szép vízesés volt majd irány vissza a városba. Nem volt ez se rossz. Déluátn még kis fürdés, kaja, szóval semmi extra.

7-8. nap
Mivel szombaton délelőtt haza kellett már repülni, én meg a világ végén voltam, így ma vissza kellett menni Kutaisibe. A buszon kb. senki sem volt, nem úgy mint ide felé. Kutaisiben nincs semmi, így azt egy az egyben kihagytam, pár perc a szálláson (Hotel Continental viccből:) majd hívtam egy taxit és és a közeli félrom üdülővárosba mentem. Ez volt már teljesen elhagyatott is, meg remek üdülőváros is, most ott van egy csomó romos elhagyatott szálloda és fürdő és néhány működő is elég nagy területen parkos környezetben. Szóval itt tettem egy kellemes nagy sétát, tényleg jó romfürdők és szállodák voltak, volt egy ötcsillagos működő is, ahol be kellett menni, mintha vendég lenne az ember a díszes előtérbe, át egy hosszú folyosón, majd ült egy ajtó előtt egy georgiai lány mondani neki a jelszót és akkor beengedett az ajtó mögé, ahol viszont már romos volt a szálloda és Sztálin magán medencéjét lehetett megtekinteni.p1060644.jpg Érdekes volt az egész. Majd valahogy vissza, mire beesteledett és másnap haza, ez is megvolt:)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr5618246593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása