Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2023. december 22. 15:19 - kmaate

Az anyám Kenya

Utolsó utam Kenyába vezetett. Viszonylag furcsa választás, de egyrészt még nem voltam az igazi Afrikában, nem voltam az egyenlítőn túl és viszonylag olcsó és viszonylag nem olyan hosszú repülőút vezet oda jatleg nélkül. Persze nyilván lehetett volna Zanzibár vagy Namibia is, de erre jobb ajánlat volt. 

0. nap

Kora reggel ki a reptérre, el Frankfurtba majd szerencsés lebeszélésnek hála jó helyen ülve problémamentesen Nairobiba éjszakára. Hosszú procedúra bejutni, majd zavaros beszédű Uber-es, fizetés nélküli tanukolás és máris a reptértől amúgy nem messze lévő hotelben. Semmi extra, éjfél után valamivel már alvás is.

1. nap

Reggel Uberrel a Nairobi Safari Walk nevű helyre mentem, ami egy gyalogos szafari hely, igazából állatkert. Jó séta volt, szabadon rengeteg pávián, egy kis víziló (nem szabadon) de igazából kevés állat. Volt egy külön rész, ami el volt kerítve, de bementem, mert tiltó tábla nem volt, ott erdős rész volt és elkerített állattartó hely nem, de egy kis őzféle és egy oduban élő szőrős kis állat azért akadt, így sokkal érdekesebb volt.p1060672.jpg

A közeli plázában szereztem némi joghurtot meg KFC-t és máris irány az első szálláshely, ami a Nemzeti Park mellett volt, de nem a város felé, hanem pont ellenkező irányba, szóval ide már csak földút vezetett, ráadásul rossz helyen is rakott le az Uber-es, szóval sétálhattam kicsit vidéken is. A szállás két kis kőház, nád tető, egyikben a konyha, másikban a többi hely, egy medence, ami jó hideg volt, de hát ha már ott van... És mellette a park. Kicsit kételkedtem, hogy valóban lehet-e látni állatokat, de végül tényleg rengeteg zsiráf, zebra, strucc volt amit a kertből lehetett nézni. Közben a valódi, utazásom végét és célját jelentő szafaris ember elkezdett kavarni, így a maradék 2-3 óra már stresszben és netes keresésekben, fenyegetésekben telt, de ez van.

2. nap

Mivel még a házigazda szolgája is azért befenyített, hogy nem fog értem jönni Uber reggel, ezért 4x annyiért hív majd ő nekem taxit, hívtam én taxit 2x annyiért. És jött is, elvitt a kis repülőtérre, aztán mondta, hogy nem tud visszaadni, majd elsétált a pénzemmel 40 percig és valamennyi visszajárót azért adott, még jó, hogy amúgy is ott kellett várnom. Aztán kis repülővel el Mombasába, ismét Uber és el a Haller Parkba, ami nem a VIII. kerbe van, hanem egy lecsapolt mocsár helyén Mombasa külsőn, óriásteknősökkel, krokodilokkal, vízilóval meg majmokkal, de igazából nagyobb volt, mintsem látványos és ha tényleg csak pár éves, akkor meglepően romos és elhagyatott is.p1060707.jpg Innen irány egy újabb supermarket feltankolni, de igazából csak ital meg joghurt, amit találtam. Majd nagy nehezen találtam még egy Uberest, aki csak kicsit drágábbért, de elvitt a távoli helyre, mint amit a program írt. A hely Vipingo-ban volt, a semmi közepén a parton. Útközben még felgyulladt kocsi mellett is elhaladtunk. Mindenesetre mondta, hogy ide tényleg nem jön Uber, szóval megszereztem az elérhetőségét másnapra. A szállás most egy világítótoronyban volt, ami mellett egy kis medence is volt, rálátással a tengerre. Illetve azt mondták 30 méterre van lejárat a tengerre, de igazából kb 15 perc séta, szép és teljesen elhagyatott part, ellenben víz alig, szóval nagyon nem lehetett vele mit kezdeni, de azért ha már délután 4-5 felé odaértem, ki kellett próbálni, ha más nem sétára. Délután még újabb szervezkedés a hülye szafaris emberrel majd az áram is elment. Az országban. 7 órára. Szóval no AC és a telefonba is alig szufla, de hát ez van.

3. nap

A tegnapi Uber-es scráccal lementem Diani Beach-re, megkerestem a szafaris embert, aki persze ismét egy teljesen új verziót mondott, mint eddig, tovább idegesítve, de végülis az eredeti dátumomra rakta, bár ugrott a szállás, ami igen extrás lett volna. Na, mindegy. Így mára is kellett szállás meg másnapra is. Így ma lett egy ismét mindentől távoli Airbnb medencével, de a medencéhez tartozó családdal is. Sok minden nem volt így a napban, pár medencézés (már délután volt mire odaértem), meg napnyugtára kimentem a partra, de elég durva környék volt és ott se hagytak békén, nyomatta egy srác az eladásához szükséges dumát.

 4. nap
Délben átmentem a part menti szállodámba, ami már belváros, de hát úgysem nagyon lehetett elhagyni. Megnéztem az árapály időket és így a legnagyobb mélységben mentem ki, ami jó is volt, de semmi extra. Délután még pihentem kicsit, amit egy majom zavart meg, aki besurrant a picit nyitvahagyott teraszajtón, majd később, amikor ebédelni voltam, akkor elcsente az össszes teát meg cukrot, egészségére.

5. nap

Eljött végre a szafari napja. 6-kor volt az indulás, nyilván nem adtak reggelit, de e-mailben és személyesen és aláírt papírral rendeltem elviteles dobozt. Erről nem tudtak 5:45-kor, de hoznak 5 perc. Nem hoztak 6:10-ig, így bár mindenki másnak volt reggelije én éheztem estig, na, mindegy. Jött a jeep, meg egy német vallási csoport, akikkel utaztam végül, valamiért ők voltak az egyetlen németek, akik kb nem tudtak angolul, elég furcsa volt, de nem volt belőle gond.
Hosszú utazás után érkeztünk Tsavo East-re majd egyből ment is a game drive, vagyis mentünk a parkban és ha volt valami állat megálltuk lefotozni, közben a sofőr beszélt a többi sofőrrel és ha valami érdekes volt, akkor hajtott, mint a meszes. És hát míg az elején a jé 300 méterre van egy zsiráf fejéért is megálltunk, lassan a ah még 10 elefánt 20 méterre, ezért már nem állunk meg láttunk eleget szintre ment. De abszolút jó móka. p1060782.jpgDél körül a szállásra értünk, kaja mondjuk nem volt semmi ami ehető, de lecuccoltunk rövid pihenő és még egy kör szafari estig, egy valamivel jobb vacsora és sleep (vagy hát kavarás a szafaris emberrel, de mindegy).

6-7. nap

Szóval a sofőr semmit nem tudott, amit a szafaris emberrel beszéltem, de meg lett beszélve, hogy a reptéren rak le, viszont már délbe, ami nem jó, ha este 6:45-kor megy a gép, szóval foglaltam egy Airbnb-t, amir ígértek medencét meg minden. Semmi ilyen nem volt, net is elment, ezer fok és kosz. Nem biztos, hogy jobb volt, mintha egyből a reptérre mentem volna. De előtte persze még hajnalban újabb szafari. Este nagy viharban elrepültem Nairobiba majd pár óra múlva Frankfurt, a 45 perc elég volt, hogy átfussak és másnap délelőtt már Pesten.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr5318271359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása