Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2022. július 09. 07:41 - kmaate

"világ körül"

Az úgy volt, hogy pünkösdkor a három napos hétvégén kigondoltam, hogy elugrom Kazahstanba, de mivel Nur Sultanban nincs 3 nap, ellenben a wizzair útvonalak így adják ki Abu Dhabival párosítom, így a három jegy kerül annyiba, mint a 2 amúgy és többet is látok.

Aztán Wizzair úgy gondolta, hogy törli a Budapest-Nur sultánt, így azt ugyan visszakaptam, ellenben a többi leutazhatatlan lett, így bukta. Ezt megmentendő legalább az Abu Dhabi utazást megtettem volna, de nyilván Abu Dhabiba sem érdemes lemenni meg vissza semmilyen szempontból.

Ígyhát átnéztem az útvonalakat és a b kategóriás érdekességeket és megszületett, hogy előbb Ciprus, majd Egyiptom és úgy Abu Dhabi.

1. nap.
31-én mentem le, mert ugyan Cipruson sincs túl sok program és elég lett volna elsején, de 31-én olcsóbb volt a jegy, így valami visszajött legalább a szállás árából. A terv nem volt bonyolult. Hajnalba ki a reptérre, Paphoson fogad a taxi, el a Mesogiban lévő szállásra és medencézés, olvasgatás és ennyi. Aztán hajnalban lemondták a paphosi taximat és úgy döntöttem, hogy amúgy is, felesleges rá költeni, mert ráérünk, szóval bebuszoztam a városba lassan, vártam csomót, elbuszoztam Mesogiba, elsétáltam a szállásra és onnantól ami fentebb le volt írva. Egy három szobás házam volt elég jó privát medncével, szóval elvoltam:)

2. nap

Délelőtt maradt ez a semmittevés, aztán 11-re hívtam egy taxit a hajóroncshoz, ami érdekesnek tűnt, csak messze mindentől. Aztán mondtam neki, hogy várjon meg itt, aztán vigyen a legközelebbi buszmegállóba és jó lesz neki. Így is lett, lefotoztam a hajót majd mivel amúgy is vissza kellett mennie a városba, be is vitt teljesen a szálláshoz. img_20220601_120926.jpgDe így meg még 2 előtt voltam, nem engedtek be, de szerencsére le lehetett rakni a cuccot és a közelben volt a Tombs of Kings, amit addig be tudtam járni. Ez egy nagy terület mindenféle sírokkal, vannak érdekesek is köztük.
Után bejelentkezés, majd kimentem a közeli strandra, ahol bár tömeg volt, de a víz pont jó, 23,5 fokos ebben a melegben.
Este aztán még medencéztem is, valami miatt ahogy lemegy a nap, mindenki elhagyja a medencét és környékét, hiába van még világos, szóval két medencém is volt egyszerre, talán még egy ürge volt rajtam kívül az egyikben.

3. nap
Délelőtt maradt a medencézgetés majd délben elindultam a Kato Paphosi romokhoz. Ez még nagyobb terület, mozaikok, világítótorony és amfiteatrum is van. Jó nagyot sétáltam majd ki a fő buszállomásra ott órákat vártam a napi egyetlen buszra Ayia Nappába és aztán go. Itt a szállás egyből ott volt, ahol le kellett szállni a buszról, ellenben elég gagyi és még a medencében sem volt víz.

4. nap

Ciprus egyetlen dolog miatt szerepelt a B helyszínek listáján, az Varosha. Ez az a város, amit elhagytak a 70-es években, azóta is üresen áll, némi ENSZ és egyéb katonai fenntartókkal. De mostmár látogatható. Persze nagyon túristásan sikerült csak, tehát bőven több volt oda és visszajutni, mint amennyit ott lehetett tölteni, azért szerintem dupla annyi idő is jó lett volna ott, de hát ez van, ha nincs kocsid, bár úgy is bonyolult lenne. Szóval kb 2 óra volt a városra, ami kiderült, hogy nagyobb, mint, hogy 2 óra alatt bejárjam, főleg papucsban, de azért sikerült az egyik végébe elmenni és fürödni pár percet, majd vissza és még a bejárat környéki strandon is csobbani. Közben meg végjárni az elhagyatott utcákat.img_20220603_122550.jpg

Vissza Ayia Nappába, de már a másik szálláshoz, itt gyorsan vettem a Lidliben egy gyümölcssalátát majd megnéztem a hires Nissi beach-t, ami nem igazán tetszett, csak a tömeg, semmi extra. Délután még medencézés és el is ment a nap.

5. nap
Reggel jött a fuvar, el Larnacaba és onnan el Cairóba. Kb. egy órás repülés, voltunk vagy 20-an a gépen, szóval kényelmes volt. Kairó a legtávolabbi hely, ahova leghamarabb megérkezhetünk, nagyon túlzsúfolt romhalmaz, de tekintélyes méretű. Egy uber fuvarral át is mentünk rajta gyorsan és egy külvárosban lévő szállodába érkeztem, amit nagyrészt a medencéje miatt választottam, amikről kiderült, hogy nagyrészt díszek, de azért volt elegendő normális is. Fürdésen kívül újraterveztem a következő napot, mert úgy tűnt, hogy mégse kivitelezhető az uberrel.

6. nap
Szóval reggel jött egy taxis és ő vitt ide oda a megadott tematika szerint. Szakkarába mentünk előbb a lépcsős piramist és a mellette lévő sírokat megnézni, tömeg, lehúzás, de magában a sírokban pl. volt, hogy egyedül voltam és nem is volt érdektelen. img_20220605_102007.jpgAztán következett a Vörös piramis és a másik, aminek a dőlésszögét változtatták meg építés közben, de be nem mentem bele, csak kívülről néztem. Aztán még Memphis kis múzeuma, ami teljesen érdektelen volt és szerintem már lehet, hogy voltam is benne anno. Visszafelé nem a szálláson tetettem le magam, hanem a plázába, bevásároltam mindenféle üditőt normális áron aztán vissza, kis medence és készülés másnapra.

7. nap
Ezeket már mind megírtam, de eltünt rejtélyes módon pár hét után a bejegyzés vége. Na, mindegy. Szóval Uberrel majd busszal Alexandriába mentem, ott megint volt kis kavarás, míg Ubert találtam, azzal elmentem egy katakombába, ami egy kútból nyílt, kb. mint Sintránál, elég érdekes volt, majd átverekedtük magunkat egy újabb Uberrel az Alexandriai könyvtárhoz, az udvarról megnéztem majd irány a szállás, ami megy egy 13 emeletes, sötét, koszos sikátorból nyilló AribnB volt, közepesen gáz volt maga a lakás, de azért sokmindent nem tudtam csinálni, vártam már, hogy hazamehessek kb. Azért este még kimentem fürödni a tengerbe, ott is le akartak húzni, szereztem valami kaját aztán vissza gyorsan.

8. nap

Reggel újabb kavarás a szállással, mert a lift csak tokennel működik, a tokent le kell rakni a lakásba, szóval sétálhattam le az első kudarc kísérlet után. Aztán el a reptérre majd el Abu Dhabiba, ahova már este értem. Elég jó szállás, jó kilátás a holnapi néznivalóra.

9. nap

Reggel fürdés a tengerbe és a medencébe is, ezt ismételtme még kétszer, közben kisétáltam a Qasr Al Watanba, ahol első látogató voltam, így kb még minden üres és jól fotozható, érdekes épület. Kettőig maradhattam, így utána léptem, de a Visit Abu Dhabi oldal nem árulta el, honnan megy a busza, hiába leveleztünk csomót, így persze nem jött, kereshettem wifit az 55 fokban nagy csomaggal kmeken át. De lett, így taxi is, aztán irány a mecset, ami nagyon irányított, csak adott útvonalon mehetsz, csak adott helyen fotozhatsz, de egy gyors sétát megért. img_20220608_154705_1.jpgMég  az utolsó Uberressel elmentünk a Diving Giant szoborhoz, amit nem értett, de hát nem is neki kell értenie, és irány a reptér és go home, ahova másnap hajnalban értem.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr517856041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása