Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

2017. október 17. 11:42 - kmaate

Indul a görög aludni 2.


Mivel Portugáliával túlköltekeztem és szabadságom sem volt már, így csak egy európai útra maradt keret, oda meg bejött Kréta, mert elvileg két strandja is az egyik legjobb bárhol, szóval megpróbáltam összerakni és akkor már Athénnal, így a nagy hajtás után október elsején elrepültem Athénba.

Első nap - Megérkezés

Bár a Ryanair szórakozott és csomó járatát törölte, az enyémet pont nem érintette, sőt kifelé menet még találtam 3000 HUF-ot a földön, így jó kedvvel tudtam Athénba érkezni. Ott bevonatoztam a városba, a szállás meg ott van nem messze a vasútállomástól, még este elugrottam egy kis boltba, mert azért csapból nem iszunk, meg találtam a sarkon egy Brooklyn tematikájú burgerezőt, ami meg szintén jó jel, hisz a következő út pont oda vezet, így még vacsora és zártuk is a nulladik napot.

Második nap - Athén

Valami miatt volt egy olyan kósza gondolatom, hogy Athén látnivalók tekintetében Róma szintű, de ez korántsincs így. Athénban kevés a látnivaló, van ugyan szétszórva pár rom amit egyesével irreális áron lehet látogatni, de alapvetően az Acropolis az egyetlen neves látnivaló, ami meg továbbra is irrálisan magas áron szinte semmit sem szolgáltat.

img_20171002_090304.jpgKora reggel elindultam gyalog, felmásztam a hegyre, befizettem a 20 eurót és kb 15 perc alatt megnéztem a pár épületet, amit meg lehet a belépővel, a Parthenon állványozott és közé se lehet menni, azon kívül van egy kis templom, amit szintén kívülről lehet megnézni meg egy színházrom, de tényleg nem éri meg a pénzt, bár szép kilátás van a városra. Innen átsétáltam A Mount Lycabettus-ra, közben még ránéztem a Zeusz templomra. Ez a hegy is csalódás volt, gondotlam felfelé libegőzők, mégiscsak poén, de kiderült, hogy vég egy zárt folyosón húznak fel, szóval nem lehetett látni semmit. Fent meg egy kilátóterasz amin egy büfé és egy templom osztozik, a kilátás szép, de kb 5 perc és lehet lejönni. Le is jöttem, immár gyalog, aztán visszasétáltam a szállásra, útközben bevásárolva valami kaját.

Harmadik nap - Irány Kréta

Szóval délelőtt kimentem vasúttal a reptérre (és se oda se vissza nem ellenőrizték az amúgy szintén kb 20 eurós drága jegyemet:(), majd kis késéssel landoltam Chania repterén. A kis késés arra volt jó, hogy elkéssem a buszt, de aztán sikerült bejutni Chaniába onnan meg egy közeli nyaralófaluba, Kato Stalos-ba, ahol a szállásom volt. Lecuccoltam, egy távoli, de tripadvisoron jó áron jó kaját áruló gyorsétterembe elsétáltam, közben még a strandon megnéztem, hogy mi újság, tény, hogy közel volt, de aznap viharos volt a víz, a többi nap meg már alkalom sem volt, így igazából nem fürödtam ezen a helyen. Ellenben a szállásnak volt medencéje és kb. 5 vendége, szóval volt privát medencém, bár ez is csak ezen a napon lett kipróbálva, mert a többin sem igény sem idő nem volt rá.

Negyedik nap - Balos

Utazásom előtti nap az utazási iroda, ahol befizettem erre az útra visszamondta, mondván, hogy kevés a turista és ezért ezen a nap nem utaznak, így utolsó pillanatban kellett még keresnem egy másik irodát, ahol azért 3 euróval több volt az aznapi út, de ilyenkor már mindegy. Jött a busz azzal elutaztunk Kissamoss-ba, ahol pedig hajóra szálltunk és a part mellett hajókáztunk Gramuvosa szigetére.

_dsc6671.jpgAz idő elég hűvös volt a hajón, de azért ki lehetett bírni. A szigeten a hegytetőn volt egy erőd, de azt láttam lentről is, meg dronfelvételeken, hogy amúgy nincs semmi csak várfal, így nem is fárasztottam magam felfelé, hanem inkább körbesétáltam a szigetet, amennyire lehetett. Van egy hajóroncs is meg rengeteg szemét és kb. egyharmadig lehet körbemenni, mert utána le van zárva. Pici fürdés is volt és le is járt az egy óra így mentünk tovább Balosra, ami nem volt messze innen. Balos egy szép laguna, bár annyira nem látszott szépnek, valószínű csak fentről az. A fő nevezetesség, ahogy a másnapi strandnak is a nagy területű nagyon alacsony vízállás. Tehát  bokáig, de max derékig érő vízben sétálhat az ember a kristálytiszta vízben hosszú távon is. Szóval így császkáltam a vízben, aztán leraktam a cuccaimat és kicsit fürödtem is, majd visszamentem a hajóra kivárni az indulást mert erre már túl sok időt hagytak, de szerencsére volt olvasnivaló és túlságosan jó idő is, mert le is égtem közben. Este értem vissza csak a szállásra.

Ötödik nap - Elafonossi

Ez a nap részben hasonló volt az előzőhöz, jött a busz és irány nyugat, csak aztán délre fordultunk és elég mély szurdokok mellett kicentizve kacskaringóztunk. Rövid megálló egy templomnál, ahova nem mentem be, majd érkezés Elafonossi öbölbe ahol volt vagy 4 óra szabadidő. Ez is a sekély vízéről híres öböl, de jobb, mint Balos. Valahogy nem volt tömegérzetem és már kezdetbe találtam egy lakatlan szigetecskét (20 cm vízzel körbevéve) oda leraktam a táskát és körbesétáltam meg körbeúsztam és tényleg jó volt a víz. img_20171005_110745.jpgEzzel el is ment fél óra ami nekem elég is volt erre, így utána már csak sétálgattam a környéken majd nagynehezen találtam egy part menti fát, ott lecuccoltam és felváltva olvastam és fürödtem majd tettem még távolabb egy sétát és aztán vissza a buszra. Hazafelé persze meg kellett ismét állni, hogy egy étteremtől is megkapja a százalékát a társaság, de itt nem ettem, hanem inkább otthon vadásztam egy gyrosztálat.

Hatodik nap - Irány Kelet

Az az eredeti tervben is benne volt, hogy legnyugatibbtól a legkeletibbhez megyek, csak nem feltételen egy nap és logikusan egyikre repülők aztán mástiktól meg el, de a repjegylottó kicsit átírta így egy nap alatt kellett eljutnom Agios Nickolaosba. Ami nem is volt bonyolult, be Chaniába onnan Heraklionba két és fél óra alatt aztán még másfél óra alatt AN-be. Itt aztán kiderült, hogy a szállás kicsit messzebb van, mint számítottam, amit aztán revidiáltam mert csak a legrövidebb út hosszú és körülményes, utána találtam jobbat:) A szállás is kiderült, hogy két épületes én nem a csinibe vagyok, cserébe viszont szinte üres és a szoba is hatalmas bár elég hangos. Lecuccoltam, aztán bejártam a várost, találtam Spar-t és kiderült, hogy mégsincs minden háromszoros áron csak eddig rossz boltokban voltam, találtam egy tavat és egy egész jó börgerest majd pihengettem.

Hetedik nap - Pestis sziget

A reggeli után (ami végre normális svédasztal volt az eddigi szegényesek helyett) elmentem busszal Plakába, ami egy közeli falu, ahonnan indulnak a hajók át Spinalonga szigetére. Spinalonga pestis sziget volt, oda rakták a pestiseseket, egész közösség alakult ki házakkal, várral, templommal, mindennel, aztán, hogy már nincs pestises maradt egy elhagyatott város egy szigeten, szóval nekem ez kötelező mulatság volt, bár utólag átgondolva jobban jártam volna, ha egyből a szállásról különhajóval jövök és megyek, mert a hajóért és a belépőért is leszámoltak 8 eurót, ami így már kicsit soknak tűnt nekem. Viszont maga a sziget remek volt, egyszer körbefutottam a várfalon, majd felmentem a legtetejére, szóval jól szórakoztam de kb. egy órás műsor volt és pont el is késtem a hajót, ami miatt pont el is késtem a buszt ami meg csak két óránként jár, úgyhogy még olvasgatni voltam kénytelen, de hát jó idő volt.

_dsc6704.jpg
Délután pihengettetem, újra összepakoltam és este még kimentem sétálni a kikötőbe. Sajnos fürdésre nem tartottam alkalmasnak a tengert és igazából már nem is fürödtem többet a tengerbe, csak Elafonossiban meg Balosban.

Nyolcadik nap - All Inclusive kezdet

Sosem voltam all inclusive-ba, nagyrészt azért mert felesleges kiadásnak tartottam, hisz amúgy a szálloda környékén sem vagyok a nap nagy részében, akkor minek fizessek. De mivel itt elég optimális áron volt ez is, plusz elvileg volt egy üres napom, így az utolsó etapra ilyen szolgáltatás is dukált.
A lényeg, hogy reggeli után visszautaztam a sziget közepére, Hersonissosba, ott kóvályogtam picit mert nem a térkép szerinti ponton volt a szállás, majd megkaptam a szobámat, ami szintén a legjobb volt ezen az utazáson, ugyanakkora erkéllyel, kényelmes ággyal.
Igazából sok látnivaló nem lett volna itt sem, ugyanolyan nyaralóhely, mint az első városka, csak nagyobb, mindenesetre tettem egy túrát délután a part felé, de nagyon viharos volt az idő, viszont visszafelé a szállás mellett találtam egy utazási irodát és hamár kiírták, hogy akciós a Santorini, gondoltam benézek, hogy mennyire az.
Santorini amúgy a program része volt tervezés során, de mikor kiderült, hogy a kompjegy egyrészt ugyanannyi, mint az egész napos túra és nem lehet megoldani olcsóbban és ez az összeg meg 169 euró körül magasodik, akkor passzoltam (több naposra meg a repülők rossz indulási ideje miatt nem lehetett, nomeg, mert Krétáról akkor is csak a drága komppal lehetett volna menni). Szóval bementem, mondtak egy jóval alacsonyabb összeget, mint amúgy a kompjegy lenne, úgyhogy kicsit hezitáltam, merthát mai napig nem tudtam még visszafizetni ezt a kerettúllépést és végülis kilőtem a másnapi üres napomat és befizettem rá egy egész napos Santorinit.

Kilencedik nap - Santorini

Szóval előző nap befizettem, így hajnalban indultunk, vissza Heraklion-ba, onnan meg gyors hajóval Santorinire. Ott nyelvek alapján buszokba osztottak és elmentünk Oi-ába. Ez az egyik látványfalu meg van egy 8-10 km-re arrébb a többi nem olyan látványos. A program szerint itt töltöttünk volna egy órát, aztán a másikba és amúgy el lehetett volna menni egy strandra, de nem is volt fürdőidő. Viszont nekem az alaptervem is az volt, hogy egyik községből a másikig sétáljak és elvben pont annyi idő is volt a szigeten, így ezt ledumáltam az idegenvezetővel, hogy agyő és majd délután ott és akkor találkozunk. Azért persze körbenéztem itt is, de piszok nagy tömeg volt, így próbáltam gyorsra fogni. _dsc6720.jpgAztán elindultam a túraúton vég a vulkán szélén, itt már aztán jóval kevesebb ember volt. Azért találkoztam emberekkel, meg volt egy amerikai pár akivel el is dumáltunk, de amúgy kicsit több felfelé volt benne, mint számítottam és kb 11-13 km lett a vége és kb. öt perccel érkeztem az időpont előtt a helyre, de megcsináltam és ha nem is hozta az elvártakat azért egy elég látványos túrácska volt.
Innen már tényleg csak pihenni volt kedvem, szóval vissza busz-hajó-busz és alvás gyorsan.

Tizedik nap - Hersonissoss-i halak

Mivel a tegnapi nap elment teljesen így csak egy napom volt All Inclusive-kodni, de az jól is esett, ráadásul a medencében is kevesen voltak így aszt kétszer is igénybe vettem. Emellett tettem a városba egy sétát, melynek végállomása a helyi Aquaworld Aquarium volt. Mint kiderült ez egy igen pici hely, pár akvárium, de azok tényleg jók, kedvencem egy kis polip volt. img_20171010_102256_hdr.jpgAztán az akváriumon túl volt egy terráriumrészleg, de igazából minden állatot kivettek a helyéről, amikor ott voltam, szóval kígyók, leguánok, teknősők és egyéb állatkák mászkáltak mindenütt és mindenkin, szóval végülis jó volt, bár nem mondom, hogy megéri az árát.
Pihizés, bepakolás, kb. ennyi volt még erre a napra, hisz másnap már indulni kellett vissza.

Tizenegyedik nap - Irány haza

Mivel a tervezés során repjegylottóztam, hisz idefelé nagyon olcsó volt, visszafelé viszont akkor még drágább, majd duplájára nőt és így több lehetőséget is ki kellett számítani és végül befutott egy jegy, de nem onnan, ahonnan ideális lett volna, így nem délután, hanem 11-kor indult a gépem a szállástól 2,5 óra buszozásra. Ígyhát korán kellett kellni majd irány Sitia, de rossz buszra is szálltam, így be is kellett várni a jót ott, ahol már három napja voltam. De időben megérkeztem a városba bár a busz késett, a taxit már odarendeltem e-mailben két napja, ő kivitt a reptérre és minden flottul ment:) Sitia amúgy a legkeletibb pontja, nagyon pici reptér, nagyon pici gép, Athénban meg átszállás és délutánra már otthon is voltam.

Összeségében ez és a Portugál út is jól sikerült, minden összejött, amit akartam és bár árban nem a legolcsóbb (mindent meg lehetett volna fele ennyiből is, de hát inkább legyen pont az amit akarok csak drágábban de persze még mindig fele annyiért mint egy utazási iroda összerakná, ha összerakná egyáltalán), de valahogy mégis hiányérzetem volt, nem hozta a két út egyben azt amit egy ázsiai 2-3 hetes út hozott volna, holott árban ugyanannyi a két út, persze kényelmesebb, mert közelebb van, de valahogy mégsem volt az igazi. Node majd legközelebb egy teljesen új kontinens:)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kmaate.blog.hu/api/trackback/id/tr9913000692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása